Fikry Ibrahim buat kenyataan nafi adik kandung Ds Anwar Ibrahim, sekali ini pula komen warganet

Pelakon Fikry Ibrahim membuat satu kenyataan tetapi fake news di Instagramnya yang membuat para warganet ketawa dengan gelagat pelakon ini dengan mengatakan beliau adik kepada Perdana Menteri. Fikry memuat naik satu posting dimana dia merupakan pengerusi Parti Gerakan menidakkan bahawa dia adik kepada Perdana Menteri Malasyia iaitu Dato’ Seri Haji Anwar bin Ibrahim dengan disertakan tanda tangan beliau. Namun, yang pelik nya adalah adanya cop “FakeNews” di atas kenyataan tersebut seolah olah benar kenyataan tersebut. Rata-rata warganet terhibur dengan gelagat yang dibuat oleh beliau. Sedia maklum, Fikry mempunyai personaliti kelakar dan mudah menghiburkan orang yang membuatkan orang selesa dengan dia.

Sekadar info, Ahmad Fikry Ahmad Ibrahim merupakan seorang pelakon, pelawak selepas dinobatkan sebagai pemenang tempat ketiga dalam program Lawak Solo 2016. Nama beliau meningkat naik apabila memegang watak sebagai Harris Zakuan dalam drama Cik Reen & Encik Ngok Ngek, yang diadaptasi dari novel The Misadventures of Cik Reen & Encik Ngok Ngek karya Maya Adira. Sama seperti rakyat Malaysia yang lain, pelakon Fikry Ibrahim juga tidak sabar menunggu keputusan pelantikan Perdana Menteri ke-10.

Malah menariknya, Fikry turut ‘turun padang’ di Istana Negara pada petang semalam untuk mengikuti perkembangan isu semasa itu. Kemunculan Fikry ketika siaran langsung AstroAwani di kawasan Istana Negara sempat dirakam warganet walaupun hanya untuk beberapa saat. “Jangan tiba-tiba esok pagi keluar berita Perdana Menteri ke-10 Fikry Ibrahim. Timbalan Perdana Menteri Mamak Puteh. Bangga tengok hang (kau), dari lawak solo ke pelakon sekarang bakal Perdana Menteri. Hang pakai cheat (tipu) ke?” komen beberapa warganet.

Bukan itu sahaja, ada juga warganet yang mahu mengajak Fikry berkahwin memandangkan pelakon berusia 28 tahun itu seorang yang kelakar. SUMBER, IF. PERHATIAN, Pihak kami tidak akan ber tanggungjawab langsung ke atas komen-komen yang diberikan oleh pembaca kami. Sila pastikan anda berfikir panjang terlebih dahulu sebelum menulis komen anda disini. Pihak kami juga tidak mampu untuk memantau kesemua komen yang ditulis disini. Segala komen adalah hak dan tanggung jawab anda. Sementara itu, anda boleh baca juga kisah kisah lain yang menarik dan menghiburkan di bawah ini yang dikongsikan seperti berikut.