Fyna Jebat kahwin dengan suami orang, tapi ini pula respon Ayda Jebat

Spekulasi pernikahan akhirnya terungkai apabila penyanyi Fyna Jebat, mengakui kini bergelar isteri kedua bekas jurulatih Liga Super, Datuk Zainal Abidin Hassan, 60. Enggan mendedahkan tarikh pernikahan, Fyna atau nama sebenar, Nur Syafinaz Jebat, 29, berjaya mengumpul kekuatan apabila mengumumkan spekulasi yang mula diperkatakan sejak minggu lalu. Mulanya Fyna seakan-akan cuba bermain tarik tali, namun akhirnya tidak mampu berselindung lagi, apatah lagi, berita gempar itu dinantikan ramai. “Alhamdulillah, saya sudah pun bernikah. Terima kasih banyak-banyak kepada mereka yang memberikan komen baik-baik.

“Harap dapat doakan saya dan keluarga,” kata Fyna. Pendedahan dibuat selepas Fyna dan kakaknya, Ayda Jebat selesai beraksi untuk program realiti, Famili Duo yang berlangsung di Sri Pentas 2, Plaza Alam Sentral, Shah Alam, kelmarin. Agak keberatan mengulas butiran majlis pernikahannya, Fyna hanya minta mendoakan yang terbaik perkahwinannya dengan bintang yang terkenal sebagai pnyrang skuad kebangsaan era 1980-an dan 1990-an itu. Seakan memahami situasi dihadapi adiknya, Ayda memohon jasa baik media supaya tidak bertanya lebih lanjut berhubung butiran perkahwinan.

“Rasanya tiada apa lagi yang perlu diceritakan. Hanya setakat itu sahaja yang boleh kami kongsikan. Harap semua faham. “Apapun, saya berbangga adik saya berani bercerita perkara ini kepada semua orang. Terima kasih atas doa buat kami,” ungkap Ayda mengharap pengertian. Walaupun enggan bercerita lanjut mengenai status perkahwinannya, namun pemenang tempat ketiga, program Akademi Fantasia 9 ini mengakui, Zainal Abidin begitu menyokong kerjaya seninya. “Beliau merestui dan menyokong pembabitan saya dalam program realiti, Famili Duo. Itu yang kami menang minggu ini,” katanya sambil tertawa.

Terdahulu, gosip perkahwinan tidak langsung mengganggu Fyna untuk membuat persembahan dalam program Famili Duo. Sebelum ini, Harian Metro melaporkan gosip Zainal Abidin bernikah dengan seorang wanita berusia 29 tahun apabila topik itu menjadi perbualan hangat dalam media sosial. Beberapa portal dilaporkan memetik nama bekas pengendali Penang FC dan Melaka United itu melangsungkan perkahwinan dengan wanita terbabit yang dikatakan adik kepada Ayda, iaitu Fyna. Arena Metro memetik sumber yang mengesahkan pasangan terbabit berkahwin, baru-baru ini, namun hanya diketahui individu dan ahli keluarga terdekat. Mengikut rekod, Zainal Abidin berkahwin kali pertama pada 1980-an dan dikurniakan tiga cahaya mata.

Sementara itu, konsert minggu keempat Famili Duo menyaksikan pasangan adik-beradik itu dinobatkan sebagai juara mingguan. Pada minggu bertemakan Cinta/Romantis itu, Ayda dan Fyna menyampaikan lagu popular Farahdhiya berjudul Bertakhta Di Hati yang digubah muziknya oleh Ayda dalam genre rock. “Asalnya, Fyna pilih lagu lain. Walaupun bergenre rock, tetapi lagu itu agak sukar untuk diberi variasi. “Hanya pada Rabu kami memutuskan untuk tukar lagu dan tampil dengan idea ini. “Selama empat minggu ini memang kami mahu memberikan persembahan terbaik hingga sanggup berhabis. “Jumlah keseluruhan kos dikeluarkan sepanjang empat minggu ini membabitkan RM55,000.

‘Walaupun duit kemenangan malam ini tidak dapat menampung kos sudah dibelanjakan, tetapi kami berpuas hati. “Saya harap penonton terhibur dengan persembahan kami,” kata Ayda. Selain Ayda dan Fyna, Famili Duo musim baharu turut menyaksikan Ara Johari dan Shaffiq Erwin yang juga sepupu beradu bakat dengan peserta lain iaitu Bella Astillah dan Wani Kayrie (sepupu) serta Sabhi Saddi dan Fareed PF K-Clique (adik-beradik). Turut bersaing, Sissy Imann dan Naim Daniel (sepupu); Siti Sairah dan Siti Saida (adik-beradik) serta Yamani Abdillah dan Zaki Yamani (adik-beradik).

Bekas jurulatih bola sepak kebangsaa, Datuk Zainal Abidin Hassan enggan memberikan kerjasama bagi mengulas berita perkahwinannya dengan penyanyi Fyna Jebat. Zainal Abidin juga menamatkan perbualan bersama media ketika diminta mengulas mengenai status dirinya yang bukan duda. “Maaf saya tengah meeting (dalam mesyuarat),” katanya kepada Kosmo! dan terus meletakkan telefon. Zainal Abidin kemudiannya gagal dihubungi semula dan tidak menjawab pesanan WhatsApp. Terdahulu, tular dalam TikTok pengguna Twitter mendedahkan bekas pemain bola sepak yang terkenal pada era 1980-an dan 90-an itu berkahwin dengan Fyna dan bukanlah berstatus duda.

“Bila pula Zainal tu duda,” demikian coretan dalam sebuah video dimuat naik dalam platform media sosial tersebut seraya memaparkan untaian foto Zainal bersama isteri pertamanya. Sehubungan itu, ramai yang berasa hairan mengapa Fyna tidak dikritk seperti Ira Kazar yang berkahwin dengan suami Puteri Sarah iaitu Syamsul Yusof sedangkan dirinya berkahwin dengan lelaki yang statusnya masih berstatus suami orang. Fyna atau nama sebenarnya, Nur Syafinaz Jebat, 30, pada Ahad mengesahkan dirinya sudah berkahwin dengan Zainal. Sungguhpun begitu, Fyna yang juga adik kepada pelakon Ayda Jebat itu enggan memperincikan butiran lanjut, termasuk tarikh perkahwinan mereka. Sumber, Kosmo!. PERHATIAN, Pihak kami tidak akan ber tanggungjawab langsung ke atas komen-komen yang diberikan oleh pembaca kami. Sila pastikan anda berfikir panjang terlebih dahulu sebelum menulis komen anda disini. Pihak kami juga tidak mampu untuk memantau kesemua komen yang ditulis disini. Segala komen adalah hak dan tanggung jawab anda. Sementara itu, anda boleh baca juga kisah kisah lain yang menarik dan menghiburkan di bawah ini yang dikongsikan seperti berikut.