Pengorbanan yang sangat berat untuk kekal istiqamah, Lisa Surihani akui perkara paling dia takuti adalah lalai

KETIKA pelakon jelita Lisa Surihani memilih untuk berhijab kira-kira empat tahun lalu, perkara yang paling ditakuti adalah bagaimana dirinya dapat terus kekal istiqamah. Dalam melayari kehidupan yang serba mencabar ini, Lisa mengaku pernah berdepan fasa ‘tergelincir’ tetapi Lisa pantas bangkit agar tidak berputus asa dalam memastikan dirinya menjadi insan terbaik disisi-Nya. Kita ini manusia biasa, hati sangat rapuh. Walau apa jua keadaan sekali pun, saya cuba pertahankan sesetengah prinsip.

Ya. Ini satu pengorbanan yang berat terutama sekali untuk terus kekal istiqamah. Tapi saya harus mencuba sebaiknya, ada waktunya tersungkur tetapi perlahan-lahan saya bangkit supaya tidak berputus asa dalam perjalanan ini,” katanya. Tambah Lisa, sejak mengenakan hijab satu hal lain yang ditakuti juga adalah hanyut dalam pujian. “Macam mana sekali pun, semua ini datangnya dari Allah. Sejujurnya saya cukup takut dengan puji-pujian kerana bimbang terlahirnya perasaan suka. Saya hanya cuba menjaga tingkah laku dan pertuturan tetapi semua itu datangnya dari Allah,” katanya.

Menyentuh mengenai karier seni lakonan, Lisa tidak menafikan sejak mengenakan hijab, tawaran lakonannya semakin kurang. Kata Lisa, dia juga bersyukur apabila suaminya yang juga pengarah terkenal, Datuk Yusry Halim tidak pernah menghalang sekiranya dia ingin terus berlakon. Tahun lalu memang ada tawaran tetapi dianjakkan ke tahun ini, tapi sampai saat ini belum ada sebarang ‘update’. Memang sejak tampil berhijab, secara semula jadi tawaran lakonan juga menjadi berkurangan. Mungkin sudah tertulis begitu tetapi saya tidak terlalu kisahkan sangat.

Pada peringkat sekarang, minat saya lebih berat ke arah pengacaraan dan saya ingin belajar untuk perbaiki lagi diri dalam bidang itu. Bagi kerjaya lakonan pula, sekiranya ada tawaran menarik yang boleh membantu perjalanan kerohanian saya, insya Allah saya pertimbangkan,” katanya. Kata Lisa, dia mengaku kini lebih gemar mengintai peluang dalam dunia pengacaraan. Kredit Harian Metro.PERHATIAN, Pihak kami tidak akan ber tanggungjawab langsung ke atas komen-komen yang diberikan oleh pembaca kami. Sila pastikan anda berfikir panjang terlebih dahulu sebelum menulis komen anda disini. Pihak kami juga tidak mampu untuk memantau kesemua komen yang ditulis disini. Segala komen adalah hak dan tanggung jawab anda. Sementara itu, anda boleh baca juga kisah kisah lain yang menarik dan menghiburkan di bawah ini yang dikongsikan seperti berikut.