Pengorbanan yang besar untuk terus menutup aurat, Lisa Surihani akui dia tak pernah putus asa untuk jadi seorang muslimah

Pelakon dan pengacara, Lisa Surihani mendedahkan dia tidak pernah berputus asa untuk terus menjadi seorang muslimah yang taat dengan perintah agama meskipun ada momen ‘tersvngkur’ selepas berhijab kira-kira empat tahun yang lepas. Menurut laporan Berita Harian, ia merupakan satu pengorbanan yang besar untuk terus istiqamah dalam menutup avrat dan terus bangkit dalam memperbaiki diri untuk agama. Ada momen ‘tersungkur’, Lisa Surihani tak putvs asa jadi muslimah taat.

Pelakon dan pengacara, Lisa Surihani mended4hkan dia tidak pernah berpvtus asa untuk terus menjadi seorang muslimah yang taat dengan perintah agama meskipun ada momen ‘tersvngkur’ selepas berhijab kira-kira empat tahun yang lepas. Menurut laporan Berita Harian, ia merupakan satu pengorbanan yang besar untuk terus istiqamah dalam menutup avrat dan terus bangkit dalam memperbaiki diri untuk agama. Kita ini manusia biasa, hati sangat rapvh. Apa juga keadaan sekali pun, saya cuba pertahan sesetengah prinsip. Ya, ini suatu pengorbanan yang berat, terutama untuk terus kekal istiqamah. Tetapi, saya harus mencuba sebaiknya.

Ada momen ‘tersvngkur’, tetapi perlahan-lahan saya bangkit agar tidak lekas berpvtus asa dalam perjalanan ini. Bagaimanapun, disebalik perjuangannya dalam menutup avrat, ibu kepada tiga cahaya mata iaitu Yahaira Leanne, 8; Yusof Leonne, 6, dan Yunos Laith, 2, ini mengakui ada masanya dia bimbang dengan pujian yang diberikan oleh orang ramai mengenai penghijrahannya. Mana tidaknya, sebagai seorang manusia biasa, Lisa takut lemas apabila menerima setiap pujian daripada orang ramai mengenai penampilannya itu. Macam mana sekali pun, semua ini datangnya daripada Allah. Sejujurnya, saya cukup takut dengan puji-pujian kerana bimbang lahir perasaan suka.

Saya hanya cuba menjaga tingkah laku dan pertuturan. Tetapi, semua itu datangnya daripada Allah. Dalam pada itu, isteri kepada pengarah, Datuk Yusry Halim memaklumkan suaminya tidak pernah menghalang untuk terus berlakon namun, dia lebih memilih dunia pengacaraan berbanding lakonan. Pun begitu, jika ada tawaran yang boleh membantu perjalanan kerohaniannya, dia akan mempertimbangkan perkara tersebut demi kebaikan bersama. Sekadar info, Lisa telah mendirikan rumah tangga bersama Yusry pada 23 Februari 2012 dan hasil perkahwinan itu, mereka dikurniakan tiga orang cahaya mata iaitu Yahaira Leanne, 8; Yusof Leonne, 6, dan Yunos Laith, 2.

Kredit Soya Lemon. PERHATIAN, Pihak kami tidak akan ber tanggungjawab langsung ke atas komen-komen yang diberikan oleh pembaca kami. Sila pastikan anda berfikir panjang terlebih dahulu sebelum menulis komen anda disini. Pihak kami juga tidak mampu untuk memantau kesemua komen yang ditulis disini. Segala komen adalah hak dan tanggung jawab anda. Sementara itu, anda boleh baca juga kisah kisah lain yang menarik dan menghiburkan di bawah ini yang dikongsikan seperti berikut.