Gelarkan cucu dengan gelaran hitam, Bonda Rozita kena tegur dengan warganet

Ibu kepada Datuk Seri Aliff Syukri, Rozita Ibrahim menerima teguran daripada warganet apabila membandingkan cucu-cucunya dalam sepotong kapsyen Instagram baru-baru ini. Selain itu, Rozita turut dikritik kerana menggunakan perkataan ‘hitam’ bagi menggambarkan rona kulit cucunya, Ammar Ahyan. “Maaf Bonda (gelaran buat Rozita), saya amat kagumi bonda. You are an inspiration. Ucapan and kata-kata you pada cucu you is perfect. Tapi sedih you kena mention word ‘hitam’.

“Dari kecil saya sensitive and hairan kenapa orang tua suka buat perbezaan dan kata-kata macam ni. Apa lagi antara adik-beradik. Tak baik banding-banding macam ni,” ujar warganet berkenaan. Tidak berdiam diri, Rozita membalas teguran berkenaan dengan berpesan kepada netizen tersebut supaya tidak terlalu sensitif. “Lah nak sensitif jangan puan. Saya ajar cucu saya menerima hakikat hitam tak hina, putih tak mulia. Maaf jika tersinggung. Saya mendidik anak-anak rasa sakit hati supaya membangun hati yang lemah,” tulisnya ringkas.

Terdahulu, menerusi ucapan hari lahir pada Instagramnya, Rozita menulis tentang Ammar sempena sambutan hari lahir cucunya. Menerusi ucapan tersebut, Rozita menulis yang Ammar lebih ‘hitam’ berbanding anak lain ketika kecil, tetapi apabila sudah dewasa, dia kini kelihatan kacak lebih tinggi berbanding ayahnya. Sumber: Gempak. PERHATIAN, Pihak kami tidak akan ber tanggungjawab langsung ke atas komen-komen yang diberikan oleh pembaca kami. Sila pastikan anda berfikir panjang terlebih dahulu sebelum menulis komen anda disini. Pihak kami juga tidak mampu untuk memantau kesemua komen yang ditulis disini. Segala komen adalah hak dan tanggung jawab anda. Sementara itu, anda boleh baca juga kisah kisah lain yang menarik dan menghiburkan di bawah ini yang dikongsikan seperti berikut.