Baru balik dari tunaikan haji, Lisdawati tengah berusaha untuk berubah jadi yang lebih baik

PELUANGĀ menunaikan ibadah haji baru-baru ini banyak mengubah diri dramatis Lisdawati ke arah lebih baik. Lisdawati atau Nisdawati Nazaruddin, 45, berkata, dia kembali ke tanah air dalam keadaan lebih tenang selain positif tentang kehidupan berbanding sebelum ke Tanah Suci Makkah. “Alhamdulillah walapun cuaca dekat sana panas tapi saya balik dalam keadaan sihat. Perubahan itu memang ada tapi saya rasa biarlah ia menjadi perkara peribadi. “Cuma sepanjang perjalanan pergi dan pulang ke Makkah, banyak perkara yang saya belajar terutamanya tentang diri saya sendiri.

“Kalau sebelum ini apa yang berlaku saya mudah menangis tapi sekarang hati saya cepat reda,” katanya. Isteri kepada aktor Fauzi Nawawi ini juga mengakui ada berdepan pelbagai ujian ketika di Tanah Suci Makkah namun semuanya dilalui dengan tenang serta sabar selain meletakkan diri sepenuhnya kepada Allah SWT. Lisdawati yang pulang ke tanah air awal Julai lalu memberitahu dia kini sedang menuju perubahan lebih baik. “Menunaikan ibadah haji melalui Muassasah Tabung Haji, ujian dia lebih sikit berbanding melalui pakej swasta.

“Bagi saya ibadah haji ini sebenarnya berat bukan sekadar pergi dan pulang sebaliknya ia proses membuka lembaran baru dalam kehidupan. “Jadi saya sekarang macam dalam proses mencari jalan pulang… dunia tetap ada sebab saya ada keluarga cuma saya seimbangkan. “Disebabkan itu juga mungkin saya rasa lebih tenang,” jelasnya. Sumber: Mstar. PERHATIAN, Pihak kami tidak akan ber tanggungjawab langsung ke atas komen-komen yang diberikan oleh pembaca kami. Sila pastikan anda berfikir panjang terlebih dahulu sebelum menulis komen anda disini. Pihak kami juga tidak mampu untuk memantau kesemua komen yang ditulis disini. Segala komen adalah hak dan tanggung jawab anda. Sementara itu, anda boleh baca juga kisah kisah lain yang menarik dan menghiburkan di bawah ini yang dikongsikan seperti berikut.