Ramai yang ingat Tokti dengan Ernie Zakri akan berduet lagu, sekali ini penjelasan dari Mal Hamka

NAMA pendatang baharu Mal Hamka tiba-tiba menjadi bualan hangat di Twitter selepas dia memuat naik video bersama penyanyi tersohor Datuk Seri Siti Nurhaliza dan Ernie Zakri di laman sosial miliknya. Ekoran perkongsian video tersebut, peminat dua penyanyi berkenaan mula membuat spekulasi Mal atau Muhammad Ikhmal Mohd Hamka, 28, sedang dalam proses mencipta lagu menggandingkan Siti dan Ernie. Ia susulan Mal dilihat merakamkan foto bersama Siti dan Ernie di lokasi sama yang menguatkan lagi desas-desus dua penyanyi itu bakal berduet lagu ciptaan Mal.

Ramai peminat membuat teka-teki lagu tersebut bakal dimuatkan dalam album terbaharu Siti iaitu Sitism versi deluxe yang bakal menemui peminat pada Ogos. Berkongsi kisah sebenar, Mal berkata, pertemuan dengan dua penyanyi tersebut hanya berlaku secara kebetulan dan tidak ada kena mengena dengan sesi rakaman lagu baharu. “Pertemuan itu berlaku secara kebetulan di sebuah studio untuk persiapan single terbaharu saya… memang kebetulan semuanya,” katanya ketika dihubungi mStar pada Ahad.

Dalam pada itu, Mal berkata, dia bagaimanapun sempat menghasilkan video bersama Siti dan Ernie namun tiada perancangan menggubah atau menulis lirik untuk mereka. “Saya ada buat satu content tentang teka lagu dan sebelum ini pun saya pernah buat video sama… itu sahaja,” katanya. Sementara itu, Mal sempat berkongsi tentang lagu terbaharunya berjudul Terhempas hasil ciptaan Nadad D yang bakal dilancarkan tidak lama lagi. Kata Mal, dia juga sempat memperdengarkan lagu tersebut kepada Ernie dan teruja apabila penyanyi berkenaan menyukai lagu tersebut.

“Terhempas adalah single solo pertama saya memandangkan sebelum ini saya lebih banyak bergandingan bersama rakan duo saya iaitu Fahimi Rahmat. “Saya dan Fahimi masih lagi bersama cumanya kali ini kami ingin membawa kelainan dengan cuba bawa haluan sendiri,” ujarnya. Besar harapannya agar Terhempas dapat memperkenalkan dia dalam kalangan penggemar muzik tempatan. Sumber: Mstar. PERHATIAN, Pihak kami tidak akan ber tanggungjawab langsung ke atas komen-komen yang diberikan oleh pembaca kami. Sila pastikan anda berfikir panjang terlebih dahulu sebelum menulis komen anda disini. Pihak kami juga tidak mampu untuk memantau kesemua komen yang ditulis disini. Segala komen adalah hak dan tanggung jawab anda. Sementara itu, anda boleh baca juga kisah kisah lain yang menarik dan menghiburkan di bawah ini yang dikongsikan seperti berikut.