Ambil masa 5 tahun untuk bina nama, Boss James akui dah mula jaga penampilan sebab makin popular

SERONOK┬ánama semakin dikenali, personaliti media sosial Boss James mengakui kehidupannya kini berubah sepenuhnya. Memandangkan dirinya sudah mula dikenali ramai, Boss James atau nama sebenar James Ng, 31, berkata dia juga perlu menjaga penampilan terutamanya apabila berada di tempat awam. “Sejujurnya daripada zero sehinggalah menjadi diri saya sekarang ini, hidup saya sudah berubah 180 darjah. “Dulu kalau saya keluar lepak saya tidak perlu begitu menjaga penampilan tapi sekarang saya kena berpakaian kemas, muka tidak boleh berjerawat.

“Tapi kalau tanya sama ada saya suka atau tidak dengan kehidupan sekarang? Saya bersyukur dan saya sangat suka dengan kehidupan selepas dikenali,” katanya. Menggunakan media sosial sebagai platform untuk mengembangkan perniagaannya, Boss James memberitahu dia menghabiskan wang sebanyak RM400,000 semata-mata untuk menghadiri kelas pemasaran. Malah, dia mengambil masa hampir lima tahun untuk dikenali di media sosial dan membina nama bagi menaikkan perniagaannya. “Lebih kurang hampir lima tahun saya berusaha untuk dikenali dalam dunia media sosial ini… ia bukan sesuatu yang mudah.

“Dalam empat tahun ini, saya menghabiskan lebih kurang RM400,000 untuk mengikuti kelas pemasaran bagi menempatkan diri supaya lebih dikenali di media sosial. “Bagi saya pelaburan itu penting tetapi bukan semua orang ajar perkara yang betul, jadi berhati-hati untuk memilih tenaga pengajar yang bertauliah,” ujarnya. Ditanya adakah dia bersedia bergelar seorang pelakon, Boss James berminat untuk mencuba bidang baharu itu dan mahu memegang watak seorang gangster atau taiko. Bagaimanapun, sehingga kini dia masih belum menerima apa-apa tawaran lakonan.

“Buat masa ini saya belum menerima apa-apa tawaran berlakon… sekiranya ada yang menawarkan sudah tentu saya berminat. “Kalau boleh saya nak berlakon jadi taiko… tetapi tak tahulah menjadi atau tidak (ketawa). “Memang ada warganet yang memberikan komen menyuruh saya untuk cuba berlakon… cumanya sekarang saya hanya jual bisnes tetapi kalau ada (tawaran berlakon) saya terima sahaja,” katanya. Sumber: Mstar. PERHATIAN, Pihak kami tidak akan ber tanggungjawab langsung ke atas komen-komen yang diberikan oleh pembaca kami. Sila pastikan anda berfikir panjang terlebih dahulu sebelum menulis komen anda disini. Pihak kami juga tidak mampu untuk memantau kesemua komen yang ditulis disini. Segala komen adalah hak dan tanggung jawab anda. Sementara itu, anda boleh baca juga kisah kisah lain yang menarik dan menghiburkan di bawah ini yang dikongsikan seperti berikut.