Tak menolak takdir kalau bertemu jodoh baru, Mak Wan latah nak cari pengganti atas pilihan sendiri

SELEPAS┬ámelalui episod hitam kegagalan dalam rumah tangga, pelakon veteran Mak Wan berkata dia tidak pernah serik untuk mendirikan rumah tangga lagi. Kata Mak Wan atau Halimatussa’diah Mohd Daud, 62, dia tidak mampu untuk menolak takdir sekiranya suatu hari nanti bertemu jodoh baharu dan kembali bergelar isteri. Meletakkan soal jodoh sebagai ketentuan takdir, Mak Wan bagaimanapun berkata sekiranya ingin mencari pengganti biarlah atas pilihannya sendiri.

“Kita tidak boleh nak menolak takdir. Nak kata serik memang serik apa yang berlaku tapi ketentuan Allah kita tak tahu sebab itu Allah bagi ujian. Saya reda. Nak tolak (jodoh) itu tidak. Biarlah saya cari calon sendiri. Kalau dipadankan, dia bagi gambar lain, nanti jumpa orangnya lain. Apa-apa pun soal jodoh saya serah ketentuan-Nya,” katanya. Berkongsi kisah perkahwinannya sebelum ini yang hanya bertahan tiga bulan, pelakon drama 7 Hari Mencintaimu 3 ini berkata kesibukan kerja membuatkan mereka tidak dapat meneruskan hubungan itu.

Reda ikatan perkahwinan dengan Husain Dolah tidak bertahan lama, Mak Wan berkata dia menerima perpisahan itu dengan hati terbuka. “Itulah namanya jodoh. Allah mungkin menguji rumah tangga saya untuk cuba bertahan dalam masa setahun… tetapi tidak sampai. “Perkahwinan saya hanya bertahan selama tiga bulan. Dalam tempoh perkahwinan itu juga, saya hanya bertemu dengannya selama tiga hari. “Saya banyak berada di KL kerana menjalani penggambaran drama. Saya suruh dia (suami) datang KL, dia tak mahu… Saya reda dan terima dengan rela hati,” ujarnya.

Untuk rekod, Mak Wan mendirikan rumah tangga dengan Husain pada 22 Januari tahun lalu di Pejabat Agama Islam Ipoh, Perak. Pasangan ini berpisah pada 21 April tahun sama di Mahkamah Rendah Syariah Kuala Pilah, Negeri Sembilan. Sumber: Mstar. PERHATIAN, Pihak kami tidak akan ber tanggungjawab langsung ke atas komen-komen yang diberikan oleh pembaca kami. Sila pastikan anda berfikir panjang terlebih dahulu sebelum menulis komen anda disini. Pihak kami juga tidak mampu untuk memantau kesemua komen yang ditulis disini. Segala komen adalah hak dan tanggung jawab anda. Sementara itu, anda boleh baca juga kisah kisah lain yang menarik dan menghiburkan di bawah ini yang dikongsikan seperti berikut.