Lepas hampir 4 tahun tak jumpa, Ali Puteh tak dapat tahan sebak bila minta izin nak peluk dan cium Hamzah

Selepas hampir empat tahun berdepan dengan konflik bersama balu kepada Allahyarham Abam Bocey iaitu Nor Hidayah Hamzah, pelawak Ali Puteh akhirnya dapat berjumpa dan bertemu dengan anak saudaranya iaitu Syed Uthman Hamzah Al-Juffrey. Menerusi hantaran dimuat naik Hidayah di Instagram (IG), Ali atau nama sebenarnya Syed Ali Mubarak Syed Mohd Ridzuan dilihat gagal menahan sebaknya sewaktu meminta izin untuk memeluk dan mencium anak saudaranya itu. Ali yang juga merupakan Adik arwah Abam itu dilihat turut menghulurkan sejumlah wang saku buat Hamzah sebelum memperkenalkan anak saudaranya itu kepada anak-anaknya.

“Hamzah mari sini, pak ngah (Ali) tak ada apa-apa nak bagi tapi ini duit belanja buat Hamzah ya. Boleh ya saya cium anak buah saya? Empat tahun saya tak pernah tengok dia dan ini merupakan kali pertama. Boleh saya cium ya? Hamzah jadi orang baik tau, nanti jumpa saudara-mara lain di Gombak.” Terdahulu, Ali atau nama sebenarnya Syed Ali Mubarak Syed Mohd Ridzuan berkongsi video dirinya hadir dan bertentangan mata dengan kakak iparnya bagi melangsaikan tuntutan saman bernilai RM75,000. Walau bagaimanapun, urusan tersebut dilihat masih lagi belum selesai selepas pihak Hidayah mahu ahli kumpulan Puteh itu melakukan pembayaran tuntutan saman melalui peguamnya.

Sekadar info, Ali terpaksa menjual tujuh trofi kemenangannya bagi mendapatkan wang untuk melunaskan hutang kakak iparnya. Antara trofi yang dijual termasuklah trofi program realiti Maharaja Lawak Mega, Muzikal Lawak Superstar, Projek Komedi Warna dan beberapa lagi. Selain itu, Ali turut menjual motosikal jenis RXZ berwarna merah dan kereta Honda Accord berwarna putih miliknya. Pada 18 Februari 2022, Mahkamah Sesyen Kuala Lumpur memerintahkan Ali dan tiga ahli keluarganya membayar RM60,000 kepada balu Abam Bocey, Hidayah kerana mengeluarkan kata-kata mengaibkan wanita itu di Instagram, dua tahun lalu.

Sumber: OhBulan. PERHATIAN, Pihak kami tidak akan ber tanggungjawab langsung ke atas komen-komen yang diberikan oleh pembaca kami. Sila pastikan anda berfikir panjang terlebih dahulu sebelum menulis komen anda disini. Pihak kami juga tidak mampu untuk memantau kesemua komen yang ditulis disini. Segala komen adalah hak dan tanggung jawab anda. Sementara itu, anda boleh baca juga kisah kisah lain yang menarik dan menghiburkan di bawah ini yang dikongsikan seperti berikut.