Resit dari kedai dah tersebar, sekali tauke kedai call balik pelanggan tersebut bagitahu harga sebenar

Seorang pengguna media sosial dipercayai pelanggan sebuah restoran nasi kandar di Lapangan Terbang Antarabangsa Pulau Pinang (LTAPP), Bayan Lepas di sini tampil menjelaskan mengenai kesilapan juruwang berhubung harga nasi kandar berharga RM27 sepinggan. Individu dikenali sebagai Nurliani menerusi laman sosial Facebook berkata, harga sebenar nasi kandar berlaukkan seketul ayam goreng dan separuh telur masin tersebut adalah RM13.30 berbanding RM27.30 yang tertera pada resit. “Kemaskini. Kerana tax (cukai) sebenarnya. “Pihak nasi kandar dah hubungi tadi dan mengaku ada kesilapan juruwang. Jadi, bertenang ya kawan-kawan. Harga sebenar RM13.30,” tulis Nurliyani. Terdahulu tular di media sosial sejak semalam apabila sekeping gambar resit memaparkan harga sepinggan nasi kandar di LTAPP yang didakwa lebih tinggi sehingga mengejutkan ramai warganet.

Resit tersebut tertera sepinggan nasi kandar berharga RM27.30 dan secawan air limau suam (RM3.50), manakala jumlah hidangan tersebut termasuk cukai jualan dan perkhidmatan (SST) berjumlah RM32.65. Perkongsian itu menerima respon warganet apabila rata-rata berpandangan ia harga biasa di sebuah lapangan terbang, manakala segelintir lagi beranggapan harga tersebut tidak munasabah. Perkongsian Nurliani di Facebook menunjuk kan set nasi kandar yang hanya berlaukkan seketul ayam goreng dan telur masin nya berharga RM32.65. Lokasi nasi kandar yang terletak di Lapangan Terbang Antarabangsa Pulau Pinang itu membuatkan warganet terbeliak mata melihat harga kayangan yang semangnya tak masuk akal.

“Harga sebenar RM13.30, Ada kesilapan dari pihak cashier”. Menerusi update terbaru, di fahamkan restoran tersebut telah menelefon semula wanita ini dan menyatakan ada kesalahan pengiraan dari cashier dan harga sebenar cuma RM13.30.. “Sambil makan sambil merenung masa depan”. Tinjauan ke ruangan komen mendapati rata rata warganet bengang dan mencadangkan kepada wanita itu untuk memfaillkan laporan kepada pihak berkuasa. Malahan, menurut warganet, mereka hanya ‘takut’ kerana isu ini viral, jika tidak pasti ianya akan senyap begitu saja. Apa Pendapat Anda? Dah Baca, Jangan Lupa Komen Dan Share Ya. Terima Kasih. Jom Tekan Like Page Kami Di Bawah Artikel ni.

PERHATIAN, Pihak kami tidak akan bertanggungjawab langsung ke atas komen-komen yang diberikan oleh pembaca kami. Sila pastikan anda berfikir panjang terlebih dahulu sebelum menulis komen anda disini. Pihak kami juga tidak mampu untuk memantau kesemua komen yang ditulis disini. Segala komen adalah hak dan tanggungjawab anda. Sementara itu, anda boleh baca juga kisah-kisah lain yang menarik dan menghiburkan di bawah ini yang dikongsikan seperti berikut. Apa Pendapat Anda? Dah Baca, Jangan Lupa Komen Dan Share Ya. Terima Kasih! Sumber, http://trendingsangat.pw