Ds Vida nekad untuk ziarah Ustaz Kazim, sekali ada sesuatu yang Ustaz Kazim bongkarkan pasal Ds Vida

Penyanyi dan usahawan kontroversi, Datuk Seri Vida meluahkan rasa sedlh apabila dirinya terus menjadi bahan kritikan warganet di media sosial. Perkara tersebut dikongsikan penyanyi lagu I Am Me itu menerusi sebuah video yang dimuat naik di platform TikTok miliknya. Menurut Vida yang juga Presiden warganet bagi program Big Stage 2022, dia berasa hairan mengapa setiap apa yang dilakukannya akan menerima kritikan warganet. “Apa lagi salah saya. Kenapa tak boleh terima setiap apa saya cuba lakukan. “Kebiasaan balik dari hotel baru saya akan buka telefon untuk melihat komen dan maklum balas warganet. “Tetapi, setiap minggu saya masih dikritik dan bermacam kata, sedangkan saya sudah jadi sebaik mungkin dengan kata-kata,” katanya di TikTok.

Mengulas lanjut, usahawan terkenal itu berkata mungkin orang sekeliling melihat dirinya nampak gembira, namun di sebalik itu hanya tuhan sahaja yang tahu. “Buat macam mana pun masih dibnci dan dikritik warganet. Sedih hati saya. “Depan orang saya nampak suka dan gembira. Tetapi sebaliknya Allah sahaja yang tahu segala kesedlhan dan kesusahan saya hadapi,” ujarnya. Pemerhatian Utusan Malaysia mendapati, ruangan komen dibanjiri pelbagai reaksi warganet buat usahawan sensasi itu. “Datuk Seri sebiji macam mak saya, orang nasihat tak mahu dengar. Bila sudah kena, baru nak rasa sakitnya terng4dah itu. Penat lihat Datuk Seri,” komen seorang warganet. “Datuk, maaf ya. Pendapat saya sahaja, mengapa tidak Datuk fokus perniagaan sahaja. Datuk sangat hebat dalam bidang itu,” komen juga seorang pengguna.

“DSV sudah ada segalanya cuma perbaiki adab dan sopan. Insya-Allah jaga itu sudah lengkap DSV sebagai wanita hebat. Bukan meraih tular dan cakap bukan-bukan. Netlzen pun bijak,” tulis lagi seorang pengguna. Dalam kehidupan Dato vida yang seringkali menerima kritikan , ada di antara netizn yang tidak melihat kebaikan yang pernah dilakukan oleh beliau. dalam video ini ustaz kazim ada jelaskan semua jasa dan pengorbanan Dato vida yang ramai tak sangka. Klik sini untuk lihat video.

Komen Warganet: Hidup kena sentiasa bersangka baik. Semoga Dato Vida diberi taufik dan hidayah. Semoga beliau diberi penghujung hidup yang baik. Jangan kita mencela kesilapan, kelemahan orang di media sosial. Kalau niat nak menegur sebaiknya jumpa beliau sendiri. Benda baik kita puji. Yang suka bersangka buruk itu belajar mengenali diri. Aku x minat pun Dato Vida. X minat artis selebriti. Tapi bukan hak kita mki hamvn orang di media sosial. Biar golongan pemimpin, tok guru, ustaz , ulama atau pakar2 dalam satu bidang menegur. Jangan kita tergolong dalam Namimah (batu api / peng4du domba) . Teguran untuk saya sendiri dan sahabat semua. Alhamdulillah, semuga kedua nya terus berjaya, dlm bidang masing masing…sukses selalu…Aamiin Teruskn usaha Ustaz Kazim biarlh manusia2 mghukum. Allah lbh mengtahui, semuga maju jaya dn bertambah rezeki utk anak 2 Tahfiz. Aamiin Ya Rabbalalamin

Sumber: Utusan dan youtube