Tahniah terkini Hafiz Mahamad dah selamat menimang cahaya mata kedua

Influencer dan juga usahawan terkenal, Hafiz Mahamad, selamat menimang anak kedua selepas isterinya, Syafiqa Aina selamat melahirkan seorang bayi lelaki. Menerusi perkongsian yang dibuat menerusi akaun Instagram miliknya, Hafiz atau nama sebenar Abdul Hafiz Harisuddin Mahamad  berkongsi maklumat lanjut mengenai kelahiran anaknya itu. Assalamualaikum Rayqal Arees, Semangat anak lelaki Daddy & Mummy ( 3.59KG ) @raisyaarisa nak tengok adik ? Ya Allah, ramai sangat yg mendoakan Rayqal pun anak awak juga, Terima Kasih Awak sahabat sahabat saya. Perkongsian yang dibuat oleh influencer itu telah mendapat perhatian ramai dan rata-rata tinggalkan komen dengan mengucapkan tahniah kepada pasangan muda terbabit.Mereka juga turut mendoakan agar anak kedua pasangan tersebut membesar dalam keadaan sihat dan menjadi insan yang berjaya pada masa akan datang.

Sekadar info, pasangan ini  telah mendirikan rumahtangga pada 24 November 2017 selepas lima tahun menjalinkan hubungan dan dikurniakan seorang cahaya mata perempuan Raisya Arisa yang kini berusia 3 tahun. Apa Kata Anda? Dah Baca, Jangan Lupa Komen Dan Share Ya. Terima Kasih!! Sumber, ig Hafiz Mahamad

Tunjuk Ada Kawan Atas Almari, Baru Je Selesai Kes Isteri Kini Anak Hafiz Mahamad Pulak Terkena Gangguan. Usahawan dan juga personaliti media sosial, Hafiz Mahamad sebelum ini tampil membuka mulut mengenai situasi yang terjadi kepada dirinya serta isteri, Syafiqah Aina dan anak perempuan mereka. Menerusi Instagram, Hafiz mendkwa ada pihak yang berasa kurang senang dengan dirinya serta keluarga. Dakwanya, individu terbabit telah menggunakan ilmu hitam terhadap keluarga kecilnya dan menyebabkan anaknya, Raisya Arissa turut menerima gangguan. Sebelum berangkat menunaikan umrah, anaknya demam panas dan menangis sambil tangan menunjukkan sesuatu. Berdasarkan video dikongsinya, Raisya dilihat menangis teresak-esak dan ketakutan sambil menunjukkan ke arah atas almari di bilik berkenaan.

Ada yang kata ini akibat menunjuk. Carilah di soc media saya. “Harta kemewahan” apa yang saya pernah share? Saya tak share “apa saya ada” tapi saya share “apa saya beri”.” Hafiz bagaimanapun memaklumkan dia telah mendapatkan perubatan Islam dan memaafkan individu berkenaan. Katanya, dia berharap individu yang menganiaya keluarganya itu akan timbul rasa bersalah dalam diri. Sumber, beautifulnara “Diri Saya Takda Apa-Apa Untuk Didengkikan” – Hafiz Mahamad & Isteri Terkena Buatan Orang. Ahli perniagaan dan personaliti media sosial popular, Hafiz Mahamad akhirnya membuka mulut mengenai situasi sebenar yang berlaku ke atas belahan jiwanya, Syafiqah Aina.Menerusi sesi siaran langsung di Instagram semalam, Hafiz berkata, isterinya kini berada dalam keadaan stabil selepas mendapatkan rawatan dengan seorang ustaz yang juga pengamal perubatan Islam.“Selepas berubat dengan ustaz berkenaan, alhamdulillah, keadaan Aina kini kembali seperti sedia kala,” katanya.Hafiz mengulas mengenai beberapa hantaran video di Instagram Storynya sebelum itu yang memperlihatkan Aina menangis sewaktu sedang mendapatkan rawatan dengan seorang ustaz.

Dalam masa yang sama, Hafiz turut berkongsi mengenai pengalamannya berdepan dengan situasi mistik berkenaan. “Sebenarnya saya sudah mengalami rasa tidak sedap badan sejak lebih setahun. Rasa letih dan kadang-kadang seperti ada orang ‘menemani’ saya ketika saya bekerja berseorangan dalam bilik.“Tetapi, saya jenis tak berapa percayakan perubatan secara kerohanian. Setiap kali sakit, saya mesti pergi hospital. Tetapi entah kenapa sejak akhir-akhirnya ini, gerak hati saya kuat untuk mendapatkan rawatan Islam,” kata Hafiz. Selepas Hafiz memberitahu niatnya untuk bertemu ustaz bagi mendapatkan rawatan, Aina secara tiba-tiba berkongsi yang dia juga mengalami lebam-lebam pada bahagian kaki. “Selepas ustaz berkenaan menyentuh saya, dia tahu ada sesuatu yang tidak kena dengan saya. Tetapi, apabila dia sentuh ibu jari kaki Aina pula, isteri saya terus menangis dan meraung,” ujar Hafiz yang turut berkongsi keadaan isterinya ketika sedang menjalani rawatan berkenaan. Hafiz menambah, ‘benda’ yang dihantar itu sebenarnya bertujuan untuk merosakkan dirinya. “Ustaz berkata, ‘benda’ itu ditujukan kepada saya tetapi dihantar melalui Aina. Kemudian, ustaz juga berkongsi yang kemungkinan besar ia dihantar menerusi makanan.

“Saya faham, ramai yang mengirimkan makanan kepada saya dan saya review makanan mereka secara percuma. Tetapi saya cakap dengan Aina, walaupun kita diuji sebegini, namun, ia tak membuatkan kita untuk tidak terus membantu orang lain,” katanya lagi. Dalam pada itu, Hafiz turut memberitahu dia nampak perubahan yang ketara pada Aina selepas sesi perubatan berkenaan. “Apa yang saya amati, sejak dia bersalin, Aina kerap naik angin, suka marah, waima benda kecil sekalipun. Sampaikan saya rasa saya kehilangan isteri yang saya kenal. Namun saya bersyukur yang isteri saya sudah kembali,” tuturnya dalam nada sebak. Hafiz turut berkata yang dia sentiasa memaafkan sesiapa sahaja yang melakukan hal yang tidak baik itu kepadanya. “Diri saya ini tidak ada apa-apa untuk didengkikan. Saya juga tidak jadikan isteri dan anak sebagai korban untuk pemasaran produk. Apa pun, saya maafkan si pelaku dan reda dengan apa yang telah terjadi.“Saya berharap agar kawan-kawan semua dapat mendoakan kesejahteraan saya sekeluarga,” tutup Hafiz. Hafiz mendirikan rumah tangga bersama Aina pada 24 November 2017 dan pasangan tersebut dikurniakan cahaya mata perempuan, Raisya Arisa pada 26 Jun 2019. Sumber, Gempak