Michael Ang beri teguran pedas pada Usahawan Aliff Syukri buat ramai terkejut

Memang tak asing lagi kita dengan pengarah ini. Sejak minggu lalu, nama usahawan kontroversi Datuk Seri Aliff Syukri menjadi bualan ramai di media sosial. Menerusi hantaran di Instagram (IG), pengarah Michael Ang dilihat menyindir namun tidak menyebut nama mana-mana individu. Biarpun begitu, hantaran itu muncul selepas Aliff Syukri mendakwa dirinya penyanyi nombor satu negara selepas video muzik lagu Baby Sayang ‘trending’ nombor satu di YouTube, pada Jumaat lalu. Posting’ ni sekadar info saja ya. Kalau termakan cili awak akan rasa ‘posting’ ni pasal awak okey. So adik adik sila baca betul-betul sebelum mengutuk ya.

Kena kutuk saja

Tegas penerbit yang berusia 46 tahun, gelaran penyanyi nombor satu negara boleh digunakan sekiranya lagu itu ‘trending’ di stesen radio dan perkhidmatan penstriman muzik. Kalau trending di Spotify ka, di radio ka, Apple Music ka, baru awak penyanyi nombor satu negara ya. Sekadar di TikTok, YouTube, Instagram tu untuk dikutuk! Malu dik. Nampak bodoh sangat buat ‘claim’ macam tu. Perkongsian itu turut menarik perhatian rakan selebriti lain untuk komen. Antaranya adalah Datuk Aaron Aziz dan Sharnaaz Ahmad.

Sebelum ini, pendakwah bebas dan Pencetus Ummah (PU), Syed Mohd Bakri Syed Ishak tampil memberi teguran secara terbuka. PU Syed memohon agar Aliff Syukri membatalkan hasrat untuk melancarkan muzik video lagu dangdut terbaharunya yang keterlaluan. Sumber, Oh bulan