Ini respon berani dari Awie selepas Aliff Syukri luah mahu berduet dengan penyanyi itu

Memang tak asing lagi kita dengan penyanyi berbakat ini. Susulan kenyataan k.esal Datuk Awie mengenai kehadiran usahawan dan personaliti media sosial mencuba nasib menjadi penyanyi, usahawan sensasi Datuk Seri Aliff Syukri tampil berkongsi pandangannya mengenai perkara itu. Menurut Aliff atau nama sebenarnya Aliff Syukri Kamarzaman, 35, dia tidak peduli dengan apa jua pendapat yang dil.emparkan oleh penyanyi rock itu kerana kehadirannya adalah untuk menyerikan industri hiburan tanah air. Katanya, Awie sebagai seorang penyanyi yang sudah menempuhi zaman kegemilangan sebagai bintang rock sepatutnya memberi peluang kepada individu lain untuk turut sama menceburi bidang seni suara.

Aliff dalam nada si.nis turut mempelawa Awie untuk bekerjasama dalam penghasilan lagu baharu akan datang. Ini tahun 2022 semua orang berhak berkarya, semua orang berhak mempamerkan bakat. Jadi saya sebagai peminat Datuk Hattan, Awie. Kepada Datuk Awie, I loveyou, I peminat setia you, you dah ada zaman kegemilangan you sebagai penyanyi rock walaupun sampai sekarang. “Alhamdulillah lagu saya t.rending dan saya teringin untuk berduet dengan you. I rasa kalau berduet dengan you mungkintrending sebab saya kan artis nombor satu. Mana tahu dia nak berduet dengan saya,” jelasnya.

Dalam pada itu, Aliff turut menyifatkan mereka yang mengk.ritik dan menghi.nanya sebagai sebagai golongan yang c.emburu melihat kejayaannya. Aliff juga mengatakan tujuannya menghasilkan lagu untuk kegunaan di platform media so ial dan saluran You.Tube. “Sebenarnya mereka itu c.emburu sebab mereka tidak t.rending. Mereka c.emburu sebab mereka tiada suara sedap macam saya. Mereka c.emburu sebab tiada peminat macam saya. Itu saja mereka c.emburu. “Saya tidak minta orang keluarkan lagu saya. Jadi mereka yang nak k.utuk-k.utuk saya ini, saya tidak kisah apa orang cakap sebab saya tidak minta duit mereka dan saya tidak minta derma duit mereka buat lagu ini,” katanya.

Pada masa sama, Aliff turut mengatakan dia ada menerima tawaran daripada syarikat rakaman luar negara namun menganggap kerjaya nyanyian sebagai hobi dan pekerjaan sampingan. Biarpun berdepan dengan k.ritikan dan kritikan, perkara itu tidak mematahkan semangatnya untuk terus menghasilkan lagu lagi pada masa akan datang.

Ini Jawapan Datuk Awie

Sebelum itu, Awie menerusi laporan meluahkan rasa k.esal dan menganggap industri seni dila.curkan oleh segelintir usahawan yang cuba memasuki industri hiburan dengan bergelar penyanyi. Kata Awie, industri muzik kini r.osak selepas kemunculan lagu-lagu yang dinyanyikan oleh seseorang yang tidak berbakat. Lagu Baby Sayang nyanyian Aliff Syukri bersama Baby Shima kini menduduki tangga kedua t.rending di laman You.Tube. Sumber, online malaya

PERHATIAN: Pihak admin tidak akan bertanggungjawab langsung ke atas komen-komen yang diberikan oleh pembaca kami. Sila pastikan anda berfikir panjang terlebih dahulu sebelum menulis komen anda disini. Pihak admin juga tidak mampu untuk memantausemua komen yang ditulis disini. Segala komen adalah hak dan tanggungjawab anda sendiri.