Azrene Ahmad tampil menyokong keputusan yang telah mahkamah tetapkan kepada ibunya Rosmah Mansor, Ini sebabnya

Siapa tak kenal dengan wanita ini. Anak kepada Datin Seri R0smah Mansor, Azrene Ahmad menyifat.kan keputusan yang dibuat oleh Mah.kamah Tinggi terhadap ibu.nya adalah keputusan yang tepat. Katanya “Kita perlu percaya fakta”. Ulas.nya menerusi hantaran di Instagram, keputusan mahkamah perlu di.h0rmati dan jika perlu dia ingin perkara tersebut habis sehingga ke Mahkamah Persekutuan.

Kata Azrene lagi “Biar.lah perkara itu habis sehingga ke Mahkamah Persekutuan jika perlu. Kita perlu mempercayai fakta dan keupayaan badan kehakiman kita untuk mencapai penghakiman.nya tanpa halangan dan tanpa rasa takut. “Sebagai seorang kanak kanak, ia sentiasa mudah untuk ber.fikir hanya secara subjektif. Ia sentiasa sukar untuk menjadi 0bj3ktif dalam pemikiran dan tindakan kita, memandangkan keadaan s0sio.te0logi yang telah kita terima sejak lahir.”-Azrene Ahmad.

“Walau.pun mereka keluarga”

Azrene yang ber.kahwin dengan cef sel3briti Fazley Yaakob berkata, dia telah menerima pel.bagai kenyataan sejak kejatuhan kerajaan Barisan Nasional empat tahun lalu. Bagaimanapun, beliau menegas.kan akan terus memperjuang.kan kepentingan negara kerana ia adalah tanggungjawab sebagai manusia dan rakyat. “Walau pun banyak ‘white.noise’ subjektif yang ditentu.kan oleh masyarakat kita, budaya dan penerapan agamanya, saya tetap 0bjektif. Betul adalah betul, salah adalah salah – terutamanya apabila ia berkaitan dengan pemimpin (termasuk pasangan); walaupun mereka adalah keluarga,”

Doakan yang ter.baik

Dalam waktu sama, beliau juga akan terus mendoa.kan yang terbaik untuk mereka (ibu bapa) dan mengharapkan yang terbaik ber.hubung kes yang terpalit terhadap Rosmah serta Najib. “Sebagai seorang anak, saya hanya boleh terus mend0akan mereka (ibu bapa) dan mengharapkan yang terbaik walaupun saya menjangka.kan yang paling teruk,”. Semalam, Mah.kamah Tinggi Kuala Lumpur mendapati Rosmah ber.salah atas ketiga-tiga pertuduhan rasuah berhubung projek tenaga s0lar sekolah sekolah Sarawak. Hakim Mah.kamah Tinggi Zaini Mazlan menjatuh.kan hukuman penjara 10 tahun dan denda RM970 juta kepada isteri bekas perdana menteri Najib Razak, walaupun ini ditangguh.kan sementara menunggu rayuan nya di Mahkamah Rayuan. Sumber, awattsyeikhh

SUMBER: Azrene Ahmad

PERHATI.AN: Pihak kami tidak akan bertanggungjawab langsung ke atas komen-komen yang diberikan oleh pembaca kami. Sila pasti kan anda berfikir panjang terlebih dahulu sebelum menulis komen anda disini. Pihak kami juga tidak mampu untuk memantau kesemua komen yang ditulis disini. Segala komen adalah hak dan tanggungjawab anda.