Ramai yang nak tengok Jihan Musa jadi pengacara Gv, tapi ini pula respon Jihan Musa

Peminat Gegar Vaganza musim ke 9 meluahkan cadangan untuk gabungkan tiga pengacara, Nabil Ahmad, Elly Mazlein serta Jihan Musa pada musim ke 10 nanti. Cadangan tersebut mungkin dikeluarkan selepas melihat ketiga-tiga pengacara tersebut mempunyai stail tersendiri ketika mengacarakan program terbabit. Pelawak dan pengacara, Jihan Muse, 39, mengambil keputusan berehat sementara dari sebarang kegiatan seni kerana mahu memberi tumpuan kepada keluarga dan anak keduanya yang dilahirkan pada 6 September lalu.

Perkara itu dikongsikan pihak pengurusan bakat yang dinaungi Jihan iaitu LaughOut Loud Entertainment menerusi satu kenyataan. Ketua Pegawai Eksekutif LaughOut Loud Entertainment, Abdul Afiq Abdul Wahab menerusi kenyataan itu berkata, pihaknya selaku pengurusan Jihan memaklumkan wanita itu kini berehat seketika. “Perkara utama yang Jihan buat adalah keputusan untuk dia tidak bersama-sama dalam program Gegar Vaganza 9 GV9 kerana dirinya yang masih sarat mengandung pada minggu pertama pentas saingan bermula, sekali gus menunggu masa kelahiran anak keduanya.

“Buat masa sekarang, Jihan masih berehat sepenuhnya dan memberi tumpuan kepada keluarga serta anak kedua yang baru lahir. Termasuk, dia juga masih dalam tempoh berpantang ketika ini,” katanya. Abdul Afiq berkata, Jihan bagaimanapun menzahirkan rasa gembiranya ketika menyaksikan GV9 tahun ini dan sentiasa mengikuti perkembangan program itu. Katanya, Jihan juga berpendapat Elly Mazlein berjaya menggalas tanggungjawab yang diberikan dengan baik dan masih mengekalkan kemeriahan GV9 dengan cara tersendiri. “Kak Lina berjaya meletakkan GV9 sebagai program tv yang sentiasa trending di semua platform media sosial. Jihan amat bersyukur kerana penerimaan penonton masih lagi tinggi pada tahun ini malah makin meningkat,” katanya.

Jihan mendirikan rumah tangga dengan pelakon, Ungku Hariz pada 20 Mac 2016. Mereka juga dikurniakan cahaya mata lelaki, Ungku Arsalan Haq yang kini berusia empat tahun. PERHATIAN, Pihak admin tidak akan bertanggungjawab langsung ke atas komen-komen yang diberikan oleh pembaca kami. Sila pastikan anda berfikir panjang terlebih dahulu sebelum menulis komen anda disini. Pihak admin juga tidak mampu untuk memantausemua komen yang ditulis disini. Segala komen adalah hak dan tanggungjawab anda sendiri. Sumber, Kosmo/HM