Dah panggil petugas tol namun tiada jawapan, sekali ada sesuatu yang pemuda tersebut buat sampai ramai terkejut

Gara gara bunyi hon keretanya tidak diendah petugas tol, seorang lelaki tidak semena mena digelar ‘vndalism3’ kerana merosakkan palang tol.

Lelaki berang palang tol tak angkat

Sorotan itu telah dikongsi semula oleh akaun ‘Sukan.Star.TV’ di laman Face.bo.ok yang memaparkan kelakukan pemandu Alza 2022 itu berulang kali mencuba agar pengimbas dapat mengesan Rfid miliknya. Namun, palang tetap juga tidak dibuka sehingga akhirnya dia turun daripada kereta dan mem.atahkan palang tol itu untuk segera tinggalkan kawasan berkenaan.

‘Memang skit hati’

Dalam ramai yang berpuas hati melihat tindakan berani lelaki itu kerana mereka pernah berada di sitvasi sepertinya. Namun, tak kurang juga yang mengkritiknya kerana menganggap perbuatannya tidak bijak. Itu kerana melihat caranya memanggil petugas tol dengan membunyikan hon, walhal dia seharusnya menggunakan ‘mic’ yang terdapat bersebelahan kaunter tol ataupun loceng yang disediakan.

Sikap toleransi perlu ada dalam diri setiap individu kerana elemen positif itu juga menjanjikan nikmat, keuntungan dan ganjaran yang besar terutamanya dalam aspek pembangunan negara. Tanpa sikap toleransi, perpecahan serta perbalahan dalam kalangan masyarakat yang menjurus kepada peperangan akan berlaku sekaligus menghapuskan keamanan serta keharmonian yang wujud. Sumber, Awattsyeikh.com

PERHATIAN, Pihak kami tidak akan ber tanggungjawab langsung ke atas komen-komen yang diberikan oleh pembaca kami. Sila pastikan anda berfikir panjang terlebih dahulu sebelum menulis komen anda disini. Pihak kami juga tidak mampu untuk memantau kesemua komen yang ditulis disini. Segala komen adalah hak dan tanggung jawab anda. Sementara itu, anda boleh baca juga kisah kisah lain yang menarik dan menghiburkan di bawah ini yang dikongsikan seperti berikut.