Sharifah Shahirah tampil respon isu hangat adiknya, Rupanya ini jawapan Sharifah Sakinah pada kakaknya buat ramai terkejut

Umum memang semua kenali dengan wanita ini. Pelakon Sharifah Sakinah meminta ahli keluarga tidak mencampuri urusan rumah tangganya selepas memberi bayangan perkahwinan dengan jejaka berasal dari Sweden iaitu Miachael Hensen sedang dilanda masalah. Jawapan itu diberikan kepada kakaknya, Sharifah Shahirah ketika penyampai radio Suria FM itu menghubungi Sakinah bagi mendapatkan kepastian berhubung kenyataan dibuat aktres itu di Instagram miliknya pada malam Khamis.

Shahirah atau Shiera berkata, dia sendiri tidak mengetahui tentang situasi sebenar rumah tangga Sakinah dan hanya mengetahui tentang status dibuat adiknya itu selepas dimaklumkan oleh salah seorang anaknya. “Saya memang tak tengok posting dia di Instagram, saya dapat tahu pun apabila anak tunjuk pada saya dan terfikir onar apa pula yang dibuatnya kali ini.

Sakinah mencetuskan tanda tanya tentang hubungannya dengan suami, Michael Hensen.

Luahya lagi “Saya ada menghubungi Sakinah bagi mendapatkan kepastian tapi dia minta keluarga jangan masuk campur. “Sakinah cuma cakap, what happened in the net stay in the internet… saya pun tak tahu apa gimik dia kali ini,” katanya kepada mStar. Menerusi hantaran di Instagram, Sakinah atau Sharifah Nurul Sakinah Syed Abu Bakar Al-Khaired, 33, mencetuskan tanda tanya memberitahu dia dan Michael mempunyai banyak perbezaan sehingga membuatkan mereka tidak lagi sesuai menjadi pasangan.

Terangnya “Kami berbeza pendapat, kepercayaan, prespektif dan ideologi, disebabkan itu kami tidak boleh menjadi pasangan lagi. Tamat,” katanya. Dalam pada itu, Shiera berkata, dia bukan individu sesuai untuk memberi sebarang pengesahan berhubung isu rumah tangga adiknya itu sebaliknya meminta Sakinah sendiri meletakkan noktah tentang perkara yang dia mulakan.

Biarlah dia sendiri yang mengesahkan tentang perkara itu dan ia bukan kerja saya

Kata Shiera, pihak keluarga juga berada dalam keadaan tenang apabila mendapat perkhabaran tersebut dan membiarkan Sakinah menyelesaikan sendiri semua masalahnya. “Keluarga semua pun tenang sahaja dengar spekulasi terbaharu ini, biarlah orang nak buat spekulasi apa pun. Ada orang ambil peduli ke? “Biarlah dia sendiri yang mengesahkan tentang perkara itu dan ia bukan kerja saya,” ujarnya. Sementara itu, Shiera mengesahkan Sakinah berada di Malaysia dan akan bertemu dengan adiknya itu pada Ahad ini.

Pasangan ini mendirikan rumah tangga sekitar Februari lalu

Untuk rekod, Sakinah dan Michael, 42, mengumumkan sudah mendirikan rumah tangga sekitar Februari lalu. Sakinah sebelum ini pernah mendirikan rumah tangga dengan juruterbang, Aliff Adha pada 2015 namun bercerai pada Mei 2020. Hasil perkahwinan itu, mereka dikurniakan seorang cahaya mata perempuan, Anais Adha yang kini berusia lima tahun. Manakala Michael juga mempunyai dua cahaya mata hasil perkahwinan terdahulu. Sumber, mstar