Tular video Siti Elizad agihkan minuman pada murid sekolah, tapi ini pula yang warganet perasan pada dia

Semua sedia maklum, pelakon dan penyampai radio Sinar FM, Siti Elizad atau nama sebenarnya Siti Elizad Mohd Sharifuddin tidak berputus asa menunggu kehadiran zuriat sehingga menjalani rawatan kesuburan In vitro fertilisation (IVF). Baru-baru ini, menerusi sebuah video yang dimuat naik oleh @Sinar, kelihatan selebriti itu sedang mengagihkan air minuman Bubblebee secara percuma kepada murid Sekolah Kebangsaan Putrajaya Presint 8(3). Bagaimanapun, apa yang menarik perhatian netizen adalah cara layanan yang mesra diberikan oleh penyampai radio yang berusia 38 tahun itu kepada murid-murid berkenaan.

Ujar mereka, sifat keibuan dalam diri Elizad jelas terpancar dengan memberi beberapa nasihat kepada murid-murid tersebut untuk belajar dengan lebih bersungguh-sungguh selepas ini. Dalam pada itu, rata-rata warganet mendoakan agar urusan Elizad untuk mendapatkan cahaya mata dipermudahkan dan terus kuat dalam menghadapi dugaan yang diterimanya. Warganet percaya, perancangan Allah itu adalah jauh lebih baik berbanding perancangan hambanya dan meminta Elizad supaya terus berusaha dan tidak mudah putus asa dalam menunggu zuriat.

Sekadar info, Elizad mendirikan rumah tangga bersama Shamsul Baharin Abdul Rahman yang juga duda anak dua pada 11 Januari 2015. Sumber, IG Sinar/ omm. PERHATIAN, Pihak kami tidak akan ber tanggungjawab langsung ke atas komen-komen yang diberikan oleh pembaca kami. Sila pastikan anda berfikir panjang terlebih dahulu sebelum menulis komen anda disini. Pihak kami juga tidak mampu untuk memantau kesemua komen yang ditulis disini. Segala komen adalah hak dan tanggung jawab anda. Sementara itu, anda boleh baca juga kisah kisah lain yang menarik dan menghiburkan di bawah ini yang dikongsikan seperti berikut.

Siti Elizad Dikatakan Kacau Suami Orang, Tak Boleh Berdiam Sekali Tuan Badan Tampil Respon Pasal Ni. Pelakon Siti Elizad menolak dakwaan yang mengatakan dia menganggu suami orang gara-gara membalas mesej atau ‘Direct Message’. Menerusi temu bual bersama Melodi TV3, Elizad memberitahu dia akan membalas semua komen mahupun mesej sebagai tanda menghargai peminat. “Saya memang akan membalas komen-komen peminat dengan simple. “Kalau ada 20 komen, semuanya saya akan beri emoji love. Saya pun tak tahu lelaki atau perempuan sebab ramai, sekali kena pulak lelaki orang. Sampai isteri dia pulak mesej saya marah-marah. “Kalaulah ada suami orang bercakap dengan saya, takkanlah saya tak membalas. Janganlah guna perkataan yang kasar,” jelasnya. Elizad juga memberitahu wanita terbabit sebenarnya bukan membalas komen dengan suami wanita itu sahaja malah membalas komen semua peminatnya. Disoal mengenai kata-kata negatif yang diterimanya gara-gara isu berkenaan, pelakon itu mengambil pendirian untuk tidak ambil kisah dengan tuduhan-tuduhan yang dilemparkan.

“Banyak je tuduhan yang saya terima. Saya tidak kisah atau ambil peduli pun sebab saya 24 jam bersama suami. “Saya ni bukan nak bergdh, kalau dulu belum berhijab saya dah tarik-tarik rambut kau. Tapi sekarang tidaklah. “Jangan risau kakak-kakak diluar sana, suami anda bukan ‘taste’ saya, saya takkan kacau, Insya-Allah. Bibit-bibit cinta bersama suami saya masih ada walaupun belum dikurniakan zuriat. “Saya ni hanya menghormati orang luar, maksudnya saya menghargai lebih-lebih lagi kalau ada orang beri hadiah,” ujarnya berseloroh. Sementara itu, Elizad memberitahu, zuriat bukanlah satu isu dalam rumah tangga yang dibina itu kerana suaminya sudah mempunyai dua cahaya mata pada perkahwinan terdahulu.

“Ada juga tanya suami kalau dia nak kahwin lain… tapi dia kata dah ada dua anak sebelum ini, jadi dia tak rasa zuriat ini isu dalam rumah tangga kami,” katanya. Elizad mendirikan rumah tangga dengan Shamsul Baharin pada 11 Januari 2015. Pada November 2020, aktres ini pernah menjalani rawatan kesuburan in-vitro (IVF) untuk mendapatkan zuriat namun mengalami keguguran selepas seminggu disahkan hamil. Elizad bagaimanapun berkata dia tidak akan berputus asa dan terus berikhtiar mendapatkan zuriatnya sendiri. Usaha yang dilakukan oleh pelakon ini bagi mendapatkan cahaya mata menarik perhatian ramai peminat yang tidak henti-henti memberikan sokongan dan mendoakan semoga impiannya itu tercapai. Pelakon Siti Elizad bukanlah nama baharu dalam industri hiburan tanah air. Malah pembabitannya sebagai anak seni bermula di sekitar era 90-an menerusi TV Pendidikan iaitu stesen televisyen pendidikan milik Bahagian Teknologi Pendidikan, Kementerian Pendidikan Malaysia.

Beliau memegang beberapa peranan filem terkenal menerusi Berlari Ke Langit, Gangster, Lembing Awang Pulang Ke Dayang dan Coverina. Malah beliau turut merealisasikan impian untuk dikenali sebagai penyanyi menerusi penyertaan dalam pertandingan Asia Bagus 1998 dan program realiti Gempak Superstar 2016. Nama penuhnya, Siti Elizad binti Mohamad Sharifuddin. Popular sebagai Siti Elizad dan Elizad Sharifuddin. Lahir pada 25 Mei 1984 di Kuala Lumpur, Malaysia. Kini berusia 35 tahun. Anak bongsu daripada lima orang adik-beradik yang juga merupakan anak perempuan tunggal dalam keluarga. Berkelulusan Sijil Pelajaran Malaysia (SPM). Merupakan pelakon, pengacara, penyanyi, model dan penyampai radio yang mula aktif dalam dunia hiburan sejak tahun 1994.

Memulakan kerjaya seni sebagai pelakon kanak-kanak di usia 10 tahun. Sewaktu itu wajahnya menghiasi TV Pendidikan, stesen televisyen pendidikan milik Bahagian Teknologi Pendidikan, Kementerian Pendidikan Malaysia. Beliau seangkatan dengan Nasrizal Ngasri, Anne Ngasri, Zul Huzaimy, Shaheizy Sam, Zizie Ezette, Lisa Surihani dan Liyana Jasmay yang popular sekitar 90-an. Pernah berhenti berlakon buat sementara waktu kerana ingin komited menumpukan perhatian terhadap pelajaran. Popularitinya kembali meledak selepas kemunculan semula menerusi filem Berlari Ke Langit arahan Bade Hj. Azmi yang turut menampilkan bintang filem terkemuka, Rosyam Nor, Fasha Sandha dan Hasnul Rahmat. Lain-lain filem lakonannya seperti Gangster, Rock, Main-Main Cinta, Cinta Yang Satu dan Kolestrol vs Cinta. Pembabitannya di layar kaca, antaranya menerusi drama Adnan Sempit the Series, Kerana Terpaksa Aku Relakan, Dia Isteri Luar Biasa, Papa Ricky dan Puteri Yang Ditukar.

Termasuk telefilem Bersalji Di Kuala Lumpur, Puisi Sedih Al-Kitab, Rasuk, Kampung Kuala Lambat dan banyak lagi. Dalam kerjaya nyanyian, beliau pernah melibatkan diri dalam pertandingan Asia Bagus 1998 di Singapura sewaktu berusia 14 tahun. Malah dia turut menjejakkan ke uji bakat program realiti, One In A Million musim ketiga pada 2008. Bakatnya dalam bidang muzik akhirnya diiktiraf apabila dinobatkan sebagai juara rancangan realiti TV, Gempak Superstar siaran Astro Ria pada 2016. Mendirikan rumah tangga dengan Shamsul Baharin Rahman pada 11 Januari 2015. Sumber, YouTube TV3MALAYSIA Official.