Chef Wan nekad untuk tolak barang kemas arwah mak, lepas tu nekad nak hadiahkan ni pada adik beradik

Chef selebriti, Chef Wan berkongsi aktiviti hujung minggu yang dilakukan olehnya. Menurutnya, dia akan memastikan barang-barang yang tidak lagi dipakai disedekahkan kepada ahli keluarga terdekat termasuklah gelang emas pemberianya buat emak semasa hidup. Tambahnya lagi, sedekah yang paling baik adalah sedekah kepada ahli keluarga terdekat terlebih dahulu. “Selepas solat subuh saya menghabiskan masa sejam untuk mengemas almari pakaian saya. Tinggalkan semua baju rasmi panjang saya, baju t polo dan seluar. saya memutuskan untuk memberikan kepada adik-beradik dan anak saudara saya semua barangan yang saya keluarkan dari almari saya.”

“Saya melakukan pembersihan ini hampir setiap 6 bulan supaya ia tidak kelihatan terlalu ses4k. Biasanya yang saya hilangkan adalah yang saya jarang menggunakannya walaupun ia baru dan yang pernah saya gunakan dan sekarang rasa dah ” basi” dan perlu menggantikannya.” “Sangat bagus untuk dapat memberikan mereka tanpa rasa terlalu terikat dengan semua pakaian ini pada masa yang sama memikirkan jika sebahagian daripada rezeki kita juga boleh jadi rezeki kepada Ahliahli keluarga kita yang lain, WHY NOT?”

“Sekurang-kurangnya ia tidak menjadi sia-sia. Terdapat begitu banyak cara untuk bersedekah dan mendekati orang lain. Keluarga mesti diutamakan.” Menurut Chef Wan lagi, dia sanggup untuk menambah duit sendiri asalkan adik beradik perempuanya gembira dengan hadiah darinya. “Saya beritahu semua 3 adik perempuan saya beberapa hari lepas. Semua barang kemas ibu saya yang pernah saya beli dahulu tidak akan digunakan oleh mereka jika saya kongsikan kepada mereka. Emas orang lama-lama ni generasi sekarang tak nak guna dah. .” “Saya tanya mereka minggu depan saya bawa kamu semua ke Habib. Kamu semua pilih gelang emas kamu masing-masing. Timbang segala emas lama , di nilai tolak balik segala harga apa yang u all pilih untuk hari raya ini.”

“Kata la mana yg kurang e.g 10K ke 20K ke biar kan saya tambah as a gift to all my sisters. Semua setuju. Kami akan mengadakan kenduri tahlil tidak lama lagi di rumah negara saya di Sg Koyan Raub jadi saya akan membawa semua ini” “Its might be not everyone taste but they can also give it away to their anak2 jiran for e.g yg boleh mengunakan pakaian ini. Bukan daripada mereka yang sudah tua.” “Sometime masa beli tu pun sebab terpaksa guna untuk di TV tu lepas tu mata tak berkenan lagi boleh jadi. Macam ni la selera kita yang berubah ubah-ubah.” Ia juga cara yang baik untuk menambah almari pakaian baharu anda untuk tahun ini juga.”

“Sesekali bila travel tu kena juga ada abit of retail therapy as it help the mind to feel happy juga. Fesyen dan selera baju kita pulak dah macam-macam ” pak cik2″ tua these days tak tahu anak2 buah yang muda2 ni berminat nak guna.” Sumber, TTK. PERHATIAN, Pihak kami tidak akan ber tanggungjawab langsung ke atas komen-komen yang diberikan oleh pembaca kami. Sila pastikan anda berfikir panjang terlebih dahulu sebelum menulis komen anda disini. Pihak kami juga tidak mampu untuk memantau kesemua komen yang ditulis disini. Segala komen adalah hak dan tanggung jawab anda. Sementara itu, anda boleh baca juga kisah kisah lain yang menarik dan menghiburkan di bawah ini yang dikongsikan seperti berikut.