Umur dah 64 tahun tapi masih nampak awet muda, rupanya ini rahsia Datuk K

Meskipun meniti usia 64 tahun, suami kepada penyanyi tersohor Negara Dato Sri Siti Nurhaliza itu, masih kekal sihat dan bertenaga. Datuk Khalid Mohamad Jiwa atau lebih mesra disapa sebagai Datuk K, merupakan seorang usahawan Melayu di Malaysia. Datuk K, merupakan pengerusi syarikat kosmetik SimplySiti Sdn dan pengasas Yayasan Nurjiwa serta merupakan pengarah beberapa syarikat terkemuka di Malaysia. Sudah pasti ramai tertanya-tanya apakah rahsia penjagaan kesihatan yang diamalkan oleh Datuk K itu.

Baru-baru ini, terlihat di media sosial anak menantu Datuk K, mereka berkongsi mengenai majlis kesyukuran yang dilakukan sempena dengan hari lahir Datuk K. Di iringi dengan bacaan doa dan selawat untuk mendapat keberkatan, terlihat juga Datuk K bersama isteri Siti memotong pulut kuning yang disediakan. Di dalam video yang dikongsikan oleh menantunya di youtube miliknya iaitu Tya Arifin, Tya sempat menanyakan beberapa soalan kepada Datuk K termasuklah rahsia kekal awet muda. Namun itu hanyalah sekadar gurauan Datuk K kepada tya untuk memeriahkan lagi suasana. Menurut Datuk K, rahsia kesihatan kekal berpanjangan adalah dengan pemakanan, bersenam dan salah satu yang Datuk K selalu buat adalah dengan berzikir “al-afiyah” minta keberkatan dunia dan akhirat.

Tambah Datuk k lagi, zikir merupakan permintaan kita dengan Allah S.W.T. Banyakkan melakukan perkara-perkara yang Allah S.W.T suka dan yang disuruh, sayangi keluarga serta ibu ayah dan paling penting sayangi Rasulullah S.A.W. Kredit Murai. PERHATIAN, Pihak kami tidak akan ber tanggungjawab langsung ke atas komen-komen yang diberikan oleh pembaca kami. Sila pastikan anda berfikir panjang terlebih dahulu sebelum menulis komen anda disini. Pihak kami juga tidak mampu untuk memantau kesemua komen yang ditulis disini. Segala komen adalah hak dan tanggung jawab anda. Sementara itu, anda boleh baca juga kisah kisah lain yang menarik dan menghiburkan di bawah ini yang dikongsikan seperti berikut.