Tular video makcik jual bunga siap bagi diskaun, tapi apa yang individu ni bagi pada penjual tarik perhatian ramai

Bersedekah merupakan amalan mulia yang dituntut oleh semua agama. Dengan bersedekah, kita akan menggembirakan hati dan menolong ramai insan yang tidak berkemampuan. Bukan sahaja bersedekah duit, malah jika senyum kepada seseorang juga dianggap sebagai sedekah. Amalan bersedekah ini harus dijadikan amalan seharian jika hendak mendapat kehidupan yang lebih bahagia dan mendapat lebih banyak rezeki.

Melalui sebuah rakaman video yang dimuatnaik di aplikasi Instagram reel, seorang lelaki hendak membeli bunga tetapi bunga dan apabila hendak membayarnya, lelaki itu telah memberikan dua keping wang yang berjumlah seratus ringgit. Dalam rakaman tersebut, seorang lelaki telah bertanya harga bunga yang dijual oleh seorang wanita dan apabila telah diberikan diskaun oleh wanita itu, lelaki itu telah menyerahkan dua keping wang berjumlah seratus ringgit iaitu lebih banyak daripada harga bunga itu untuk wanita tersebut dan membuatkan wanita itu menangis kerana bersyukur rezeki yang dikongsikan lelaki itu. Klik sini untuk lihat video.

Ketika diterjah pada ruangan komen pula, rata-rata warganet memuji kebaikan lelaki itu dan ada juga yang memuji kebaikan wanita itu yang terus memberikan diskaun walaupun tidak diminta. Kredit Sinar viral PERHATIAN, Pihak kami tidak akan ber tanggungjawab langsung ke atas komen-komen yang diberikan oleh pembaca kami. Sila pastikan anda berfikir panjang terlebih dahulu sebelum menulis komen anda disini. Pihak kami juga tidak mampu untuk memantau kesemua komen yang ditulis disini. Segala komen adalah hak dan tanggung jawab anda. Sementara itu, anda boleh baca juga kisah kisah lain yang menarik dan menghiburkan di bawah ini yang dikongsikan seperti berikut.