Masih belum ada rezeki zuriat, Uqasha Senrose dedah rupanya dah dua kali alami kegugvran tahun lepas

Masih belum ada rezeki, pelakon popular, Uqasha Senrose mengesahkan sudah dua kali mengalami keggran pada tahun lalu. Menurut Uqasha, 31, kali pertama dia mengalami keggran ialah ketika menunaikan umrah pada awal 2022, manakala kali kedua pula sekitar November tahun sama. Keggran yang pertama ialah ketika saya tunaikan umrah awal tahun lalu. Pada waktu itu, saya sedang datang bulan yang sudah berlanjutan selama sebulan dan cairan merah keluar dengan sangat banyak tetapi saya diamkan sahaja tanpa melakukan sebarang pemeriksaan doktor,” katanya kepada Kosmo! Online pada Majlis Tayangan Program Ramadan Astro 2023, di sini hari ini.

Berkongsi mengenai keggran kedua, isteri kepada aktor Kamal Adli berkenaan memberitahu usia kandungannya ketika itu dua bulan. Kemudian saya datang bulan sekali lagi pada November lalu dan dalam tempoh yang lama serta rasa sakit pinggang teruk. Mungkin sudah terkumpul (cairan merah) sejak saya tunaikan umrah. Pelik sebab saya tak pernah senggugut dan sakit sangat. Seterusnya saya lakukan pemeriksaan di hospital. Doktor minta buat ujian kehamilan dan keputusannya adalah hamil cuma kandungan ketika itu memang sudah tiada. Usia kandungan saya ketika itu dua bulan,” katanya lagi. Sementara itu, dia juga perlu menjalani operasi kecil bagi mengeluarkan cairan merah beku kerana dikhuatiri akan memberi kesan untuk kehamilan seterusnya.

Ditanya mengenai perancangan hamil selepas ini, bintang drama Setelah Terlafaznya Akad itu perlu menangguhkan hasrat tersebut kerana kekangan jadual kerja sehingga Ogos depan. Siapa yang tak nak cahaya mata sendiri tetapi saya tangguh dulu kerana jadual kerja sangat padat. Cuma sekarang ini rasa lega sebab akhirnya tahu yang saya boleh mengandung. Buat masa ini mungkin belum ada lagi rezeki saya dan Kamal,” ujarnya. Sekadar info, Uqasha atau nama penuhnya Nik Zaris Uqasha Nik Sen mendirikan rumah tangga dengan Kamal pada 5 November 2021 di Janda Baik, Pahang.

Kredit Kosmo. PERHATIAN, Pihak kami tidak akan ber tanggungjawab langsung ke atas komen-komen yang diberikan oleh pembaca kami. Sila pastikan anda berfikir panjang terlebih dahulu sebelum menulis komen anda disini. Pihak kami juga tidak mampu untuk memantau kesemua komen yang ditulis disini. Segala komen adalah hak dan tanggung jawab anda. Sementara itu, anda boleh baca juga kisah kisah lain yang menarik dan menghiburkan di bawah ini yang dikongsikan seperti berikut.