Sanggup terbangkan MUA dari Thailand, sekali ramai yang terkejut bila tahu harga mekap kahwin Janna Nick

MAJLIS resepsi perkahwinan ala barat pasangan pelakon Janna Nick dan Dini Schatzmann di sebuah resort mewah di Pulau Langkawi pada Sabtu lalu mendapat perhatian ramai. Bukan sahaja kemeriahan acara berkenaan, malah solekan pada wajah Janna juga turut menjadi bualan ramai sehingga ke hari ini. Susulan itu, seorang pengguna Facebook mendedahkan aktres berkenaan menerbangkan jurusolek khas daripada Thailand bagi menata rias cantik wajahnya pada hari bahagia itu. Menerusi laman Facebook, seorang pengguna laman itu berkongsi mengenai cas dan upah yang dikenakan oleh jurusolek dikenali sebagai Babara Beer itu.

Katanya, dia sekadar bertanya harga kepada jurusolek berkenaan selepas tertarik melihat hasil solekannya pada Janna itu. Dalam perbualan di aplikasi WhatsApps, Babara mengenakan bayaran sebanyak 70,000 bath atau RM9,331.19 untuk perkhidmatan solekan di Malaysia. “Ketika disaat ini viral makeup artist (MUA) Thailand yang makeup untuk Janna Nick, love betul kan tengok. Saja tanya harga make up MUA Thailand ini.

“70,000 bath. Kita sahaja tanya. Padanlah itu dengan harga artis. Kemampuan masing-masing, kalau rasa nak cantik dan rasa mampu tiada masalah,” kongsinya. Difahamkan, Janna merupakan individu kedua di Malaysia yang menggunakan khidmat jurusolek itu selepas Tunku Tun Aminah Maimunah Iskandariah. Meninjau ke Instagram Babara Beer, Janna juga ada tinggalkan komen menyukai hasil solekan pada wajahnya. “Terima kasih banyak atas sentuhan awak Babara. Sangat menakjubkan. Saya sangat gembira untuk memiliki awak pada hari besar saya. Hingga ke suatu masa yang akan datang,” katanya.

Sehubungan dengan pendedahan tersebut, rata-rata warganet berpendapat hasil solekan berkenaan berbaloi dengan harga yang ditawarkan. Malah ada juga yang berpendapat bahawa solekkan berkenaan sesuai dengan Janna memandangkan aktres tersebut memiliki kulit yang bersih. “Sesuailah dengan harga dia, lagi pun dia pernah makeup Tun Aminah kot. Barang make up mahal dan berkualiti, tapi kulit dia pun cantik itu nampak berseri.

“Tapi rasanya MUA Malaysia pun mampu hasilkan solekan macam ini,” antara komen warganet. Pada pagi Sabtu, Janna dan Dini atau Dini Azan Schatzman, 29, disatukan sebagai suami isteri dengan sekali lafaz pada pagi Sabtu. Pasangan itu dinikahkan sendiri oleh bapa Janna iaitu Muner Abdullah dengan bersaksikan pengerusi masjid berkenaan, Othman Yahya. Sumber: Mstar. PERHATIAN, Pihak kami tidak akan ber tanggungjawab langsung ke atas komen-komen yang diberikan oleh pembaca kami. Sila pastikan anda berfikir panjang terlebih dahulu sebelum menulis komen anda disini. Pihak kami juga tidak mampu untuk memantau kesemua komen yang ditulis disini. Segala komen adalah hak dan tanggung jawab anda. Sementara itu, anda boleh baca juga kisah kisah lain yang menarik dan menghiburkan di bawah ini yang dikongsikan seperti berikut.