Presiden Indonesia, Jokowi bangga dengan bakat yang ada pada Putri Ariani.

Penyanyi orang kelainan upaya (OKU) penglihatan, Putri Ariani berkongsi perasaan teruja dan berbesar hatinya apabila dijemput hadir ke Istana Presiden Indonesia untuk bertemu langsung dengan Presiden, Joko Widodo. Dalam hantarannya di Instagram, Putri yang baru-baru ini mencipta nama di pentas America’s Got Talent 2023 (AGT2023) berharap agar pencapaiannya itu membawa manfaat buat ramai orang.

Terima kasih banyak-banyak Bapak Jokowi di atas penghargaan luar biasa untuk Putri. Putri sangat terharu dapat diundang ke istana dan berjumpa langsung dengan Presiden. Menyanyikan lagu ciptaan Putri sendiri di depan Bapak Jokowi secara langsung adalah satu penghormatan, kebanggaan dan kebahagiaan yang terindah bagi Putri.

Semoga apa yang Putri lakukan bukan hanya bermanfaat bagi Putri, tetapi juga bermanfaat untuk ramai orang. Putri bangga menjadi anak Indonesia kerana Indonesia adalah permata indah dunia. Kita mampu dan sama-sama mampu. Jangan menunggu kesempatan. Ayuh ciptakan kesempatanmu sendiri!” tulisnya di Instagram.

Sementara itu, Joko juga memuat naik beberapa hantaran memaparkan Putri yang tampil melakukan persembahan di istana. Penyanyi kebanggaan kita, Putri Ariani bertandang ke istana, siang tadi (semalam). Dia datang bersama kedua-dua orang tuanya.

Dia tunjukkan kepada saya tombol ‘golden buzzer’ (butang emas) yang diterimanya daripada juri AGT2023 di Amerika Syarikat. Puteri juga menyanyikan dua lagu ciptaannya dengan iringan piano yang dimainkan sendiri.

Dalam waktu terdekat, Putri Ariani akan berangkat ke Amerika Syarikat untuk meneruskan pertandingan pada bulan Ogos ini. Dari tanah air, saya dan seluruh rakyat tentunya akan menyokongnya dengan sepenuh hati,” tulisnya. Kredit Harian Metro. PERHATIAN, Pihak kami tidak akan ber tanggungjawab langsung ke atas komen-komen yang diberikan oleh pembaca kami. Sila pastikan anda berfikir panjang terlebih dahulu sebelum menulis komen anda disini. Pihak kami juga tidak mampu untuk memantau kesemua komen yang ditulis disini. Segala komen adalah hak dan tanggung jawab anda. Sementara itu, anda boleh baca juga kisah kisah lain yang menarik dan menghiburkan di bawah ini yang dikongsikan seperti berikut.