Tular pasal budak 7 tahun di Pasir Gudang, kali ni bapa kandung datang dari Kedah untuk jaga anak tu

KANAK-KANAK lelaki berusia tujuh tahun yang didakwa dikasari ibunya dan rakan di Bandar Layangkasa, Pasir Gudang, akan ditempatkan dalam jagaan saudara maranya sebaik pulih. Pengerusi Jawatankuasa Pembangunan Wanita, Keluarga dan Masyarakat Johor Khairin Nisa Ismail berkata laporan perubatan menunjukkan kelukaan pada badan kanak-kanak itu dilakukan menggunakan rotan. “Saya melawat kanak-kanak itu di Hospital Sultan Ismail di sini pada Ahad (13 Ogos) dan dia dalam keadaan baik.

“Kanak-kanak itu kelihatan sangat gembira dan (akan diletakkan) di bawah jagaan bapa, bapa saudara dan datuknya yang berusia 27 tahun, yang berasal dari Kedah. Dia bagaimanapun hanya akan diserahkan kepada waris sehingga sembuh dan dibenarkan pulang,” katanya ketika dihubungi pada Isnin (14 Ogos). Kerajaan negeri turut menyerahkan beberapa sumbangan kepada keluarga berkenaan dan meraikan hari lahir kanak-kanak itu semasa lawatan itu, tambahnya. Terdahulu, Ketua Polis Johor Komisaris Datuk Kamarul Zaman Mamat berkata dua rotan dirampas dari rumah yang didakwa digunakan untuk melakukan kesalahan itu.

Suspek, ibu kanak-kanak itu berusia 27 tahun dan rakannya, seorang wanita warga asing berusia 30 tahun, ditahan sekitar jam 12.30 pagi Sabtu (12 Ogos).Beliau berkata ibu itu kini ditahan reman selama enam hari sehingga Khamis (17 Ogos) dan rakannya, sehingga Jumaat (18 Ogos). Kes disiasat mengikut Seksyen 31(1)(a) Akta Kanak-Kanak 2001 kerana pendrn kanak-kanak. Dilaporkan sebelum ini tangisan kanak-kanak itu telah membimbangkan sekumpulan jiran, yang memutuskan untuk bertindak dengan mengunjungi rumah itu dan meminta berjumpa dengan kanak-kanak itu.

Apabila ibu dan rakannya memberi alasan mengapa mereka tidak dapat melihat budak itu, jiran-jiran menghubungi polis. Sumber: Mstar. PERHATIAN, Pihak kami tidak akan ber tanggungjawab langsung ke atas komen-komen yang diberikan oleh pembaca kami. Sila pastikan anda berfikir panjang terlebih dahulu sebelum menulis komen anda disini. Pihak kami juga tidak mampu untuk memantau kesemua komen yang ditulis disini. Segala komen adalah hak dan tanggung jawab anda. Sementara itu, anda boleh baca juga kisah kisah lain yang menarik dan menghiburkan di bawah ini yang dikongsikan seperti berikut.