Kucing ni bocorkan rahsia besar suami bila dia jatuhkan kotak, tak sangka rupanya selama ni suami simpan duit dalam tu

Seorang wanita asal Thailand membagikan ceritanya di Facebook tentang kucingnya yang tak sengaja menemukan “harta karun” milik suaminya. Postingan Bow Kanuengnuch itu viral hingga dibagikan lebih dari 14 ribu kali di Facebook. Dalam posting yang dimuatnaik, Bow Kanuengnuch berkata, menemukan satu kotak berisi penuh uang di rumahnya. Kotak itu rupanya digunakan oleh suaminya untuk menyimpan uang diam-diam.

“Kucingku lompat ke atas lemari dan jatuhkan kotak itu,” tulis Bow Kanuengnuch. Sebelum itu, Bow Kanuengnuch meminta duit pada suaminya untuk keperluan rumah tangga. Namun, suaminya berkata ia tiada duit. Dalam foto yang dimuat naik Bow Kanuengnuch, terlihat ada kucing hitam yang melihat ke arah kotak berisi duit itu di lantai. Menurut Bow Kanuengnuch, kotak itu berisi duit lebih dari 2000 Baht Thailand atau sekitar Rp 927 ribu. Sebagian besar duit dalam kotak itu berisi pecahan 100 Bath atau Rp 46 ribu.

Banyak warganet yang merasa lawak pada kejadian itu. Seorang warganet berkata ada untungnya juga memelihara kucing. Sumber: Tribunes. PERHATIAN, Pihak kami tidak akan ber tanggungjawab langsung ke atas komen-komen yang diberikan oleh pembaca kami. Sila pastikan anda berfikir panjang terlebih dahulu sebelum menulis komen anda disini. Pihak kami juga tidak mampu untuk memantau kesemua komen yang ditulis disini. Segala komen adalah hak dan tanggung jawab anda. Sementara itu, anda boleh baca juga kisah kisah lain yang menarik dan menghiburkan di bawah ini yang dikongsikan seperti berikut.