Mata tak boleh buka dan susah bernafas, tak sangka rupanya ini yang jadi pada Nabil Mahir

Pengacara dan pelakon Nabil Mahir terpaksa ditahan di wad sebuah pusat perubatan selepas mengalami alahan yang teruk pada Khamis. Menerusi hantaran di Instagram, Nabil memuat naik sekeping foto memaparkan bahagian matanya yang bengkak sehingga tidak boleh dibuka akibat alahan tersebut. “Kesan alahan, dah rasa ketat dada. Inilah pentingnya perlu lebih peka dengan apa yang kita alah. Ke saya nak buat cerita gebang cakap ini (bengkak) sebab bertumbuk tadi Apa pun tolong sentiasa berhati-hati. Klik sini untuk lihat video.

Sementara itu, isteri kepada Nabil iaitu aktres dan penyanyi Ayda Jebat memaklumkan punca alahan disebabkan suaminya tersalah mengambil ubat. “Semalam Nabil tersalah makan ubat, rupanya dia alah dengan ubat tersebut. Nak bawak Ana Nayla (anak) check up mata (sebab tiba-tiba mata berair dan banyak taik mata), tiba-tiba Dadaa (panggilan Nabil) dia lagi teruk. Mata tak boleh buka sampai susah nak bernafas, pergi emergency terus, nasib baik kita memang kat hospital.” Dalam pada itu, pelantun lagu Pencuri Hati itu turut berpesan kepada orang ramai untuk lebih cakna berkenaan jenis ubat yang diambil.

“Jadi penting untuk tahu ubat atau makanan apa kita allergic! Jangan buat main! Siapa pernah kena macamni komen dekat bawah! Ada yang cadang buat allergic test. Nanti kita pergi. Doakan dia cepat baik. Kalau korang dah tahu korang allergic apa, elak la walaupun kawan ke sesiapa cakap ‘ala makan sikit je bukan mti pun’. Tolong faham allergic ni bahaya.” Sementara itu, menerusi satu hantaran di Instagram Stories, Nabil berkata keadaan matanya semakin baik selepas mendapatkan rawatan.

Sumber: OhBulan. PERHATIAN, Pihak kami tidak akan ber tanggungjawab langsung ke atas komen-komen yang diberikan oleh pembaca kami. Sila pastikan anda berfikir panjang terlebih dahulu sebelum menulis komen anda disini. Pihak kami juga tidak mampu untuk memantau kesemua komen yang ditulis disini. Segala komen adalah hak dan tanggung jawab anda. Sementara itu, anda boleh baca juga kisah kisah lain yang menarik dan menghiburkan di bawah ini yang dikongsikan seperti berikut.