Bengang bila dipanggil balaci, pembantu peribadi bongkarkan perangai sebenar adik Shila Amzah

PEMBANTU peribadi Shila Amzah iaitu Aini Shuhaidah sudah hilang sabar dengan sikap adik-beradik penyanyi berkenaan selepas 13 tahun bekerja. Aini berkata, dia tidak dapat menerima apabila adik Shila iaitu Amir Syafiq, 30, memanggilnya sebagai balaci ketika tampil dalam siaran langsung di TikTok. Katanya lagi, sepanjang tempoh itu, dia sudah banyak bersabar dengan semua karenah mereka dan memilih mendiamkan diri. “Aku ini sudah 13 tahun bekerja, luar dalam korang ada dekat tangan aku.

“Selama ini aku sabar saja dengan perangai seorang-seorang, macam-macam benda aku buat yang bukan kerja aku pun aku buat. Aku diam sahaja tak kacau hidup orang, kau sedap panggil aku balaci,” katanya. Aini berkongsi perkara itu menerusi sebuah hantaran yang dimuat naik di Instastory miliknya. Dalam pada itu, Aini mendedahkan dia ada mengajak Syafiq bersemuka namun lelaki berusia 30 tahun itu tidak mahu keluar daripada rumah. Aini turut menjelaskan dakwaan dia bersikap biadab terhadap ibu Shila iaitu Fauziah Sarman yang dikatakan bermula disebabkan wanita itu menyebut nama ibunya terlebih dahulu.

“Aku pun tak puas hati dengan kau Syafiq Amzah. Balaci ini ajak kau jumpa, kau duduk saja dalam rumah. Tak ada pula nak keluar. Aku diam dari awal sampailah Datin Fauziah Sarman aka mak kau petik nama mak aku dulu. Panggil aku anak tak berguna. Kau pun blah semalam tak ada pula nak tunggu sampai benda selesai. Kata gangster, paling tinggi kau boleh WhatsApp aku dari dalam rumah, lepas itu block aku,” katanya. Menyifatkan Syafiq sebagai gangster Langat, Aini turut menyifatkan lelaki itu sebagai kaki pkl perempuan.

Tambah Aini, tahap kesabarannya juga sudah hilang dan akan mengingti setiap perkara yang berlaku di antara mereka. “Oh maaf aku lupa kau gngster Langat… gngstr pukul perempuan. Sabar dan hormat aku sudah habis sejak semalam… sampai mti aku ingat korang semua,” katanya. Sebelum ini Syafiq turut mendakwa Shila dan orang-orang terdekat dengannya pernah mengeluarkan kata-kata kesat terhadap ibu mereka. Menerusi sesi siaran langsung yang dilakukan pada malam Rabu itu juga, Syafiq turut menunjukkan paparan skrin perbualan dirinya bersama pembantu peribadi Shila.

Pada Isnin lalu, adik bongsu Shila iaitu Syada Amzah mendakwa dia bakal dihalau keluar daripada kediamannya yang didakwa bakal dijual. Shila atau Nurshahila Amir Amzah, 33, menafikan dakwaan dia menghalau adik-beradiknya daripada banglo tersebut. Jelas Shila, tujuan dia mahu menjual banglo berkenaan kerana ingin mencari rumah baharu yang lebih selesa untuk ibu mereka. Isu ini terus berlarutan apabila Syafiq mendedahkan Shila tidak membuat sebarang perbincangan sebelum berhasrat menjual rumah tersebut. Dia juga mendakwa Shila berniat menjual rumah tersebut kerana memiliki nilai tinggi dalam pasaran.

Sumber: Mstar. PERHATIAN, Pihak kami tidak akan ber tanggungjawab langsung ke atas komen-komen yang diberikan oleh pembaca kami. Sila pastikan anda berfikir panjang terlebih dahulu sebelum menulis komen anda disini. Pihak kami juga tidak mampu untuk memantau kesemua komen yang ditulis disini. Segala komen adalah hak dan tanggung jawab anda. Sementara itu, anda boleh baca juga kisah kisah lain yang menarik dan menghiburkan di bawah ini yang dikongsikan seperti berikut.