Lepas bagi motor, kali ni Aisar Khaled sediakan wang tunai RM100k untuk bantu 100 individu langsaikan hutang

PERSONALITI media sosial Aisar Khaled menyediakan wang tunai RM100,000 bagi membantu 100 individu bertuah bagi melunaskan hutang mereka. Aisar, 23, berkata, dia ikhlas membantu pengikut media sosialnya yang sedang berdepan masalah hutang kerana menganggap mereka seperti sebuah keluarga. Kata Aisar lagi, pemilihan 100 individu tersebut akan dibuat berdasarkan sebab-sebab munasabah yang dinyatakan di ruang komen Instagram miliknya. Klik sini untuk lihat video.

“Saya buat keputusan untuk memberikan RM1,000 kepada 100 pengikut bertuah yang memerlukan wang bagi melangsaikan hutang mereka. Apa yang penting, niat saya ikhlas dan menganggap pengikut di media sosial sebahagian daripada keluarga. Kami akan pilih mereka yang berhak menerima wang tunai itu berdasarkan komen di media sosial selain meminta mereka mengemukakan beberapa bukti yang menunjukkan mereka benar-benar memerlukan,” katanya ketika dihubungi pada Ahad.

Mengulas mengenai segelintir pihak kurang senang dengan tindakannya itu, Aisar memberitahu dia mempunyai alasan tersendiri dan tidak semua perkara dilakukan perlu dikongsi secara umum. “Saya tidak mahu ambil pusing dengan komen warganet. Saya buat ini semua atas kehendak saya sendiri. Saya juga ada melakukan infaq dan sedekah yang tidak saya tunjukkan di media sosial. Apa yang saya kongsi ini hanya separuh sahaja dalam kehidupan saya. “Saya ada juga bersedekah yang ramai lagi tidak tahu… Ada benda yang saya buat tetapi saya tidak kongsikan kepada semua,” ujarnya.

Sementara itu, Aisar turut mengingatkan pengikutnya untuk berhati-hati daripada ditipu oleh scammer yang tidak bertanggungjawab. Jelas Aisar, bagi memastikan ketelusan pihaknya akan membuat panggilan video kepada penerima bagi mengelakkan sebarang bentuk penipuan. “Selagi saya tidak buat panggilan video, ia tidak terpakai dan mungkin anda sedang ditipu… Ramai guna nama saya jadi jangan terpedaya. “Saya minta tolong kepada anda semua agar berjaga-jaga,” katanya.

“Saya ada juga bersedekah yang ramai lagi tidak tahu… ada benda yang saya buat tetapi saya tidak kongsikan kepada semua,” ujarnya. Sementara itu, Aisar turut mengingatkan pengikutnya untuk berhati-hati daripada ditipu oleh scamers yang tidak bertanggungjawab. Jelas Aisar, pihaknya akan membuat panggilan video untuk mengelakkan penipuan berlaku. “Selagi saya tidak video call, minta tolong semuanya itu adalah menipu… ramai yang menggunakan nama saya… Saya minta tolong kepada korang untuk lebih berjaga-jaga,” katanya.

Sumber: Mstar. PERHATIAN, Pihak kami tidak akan ber tanggungjawab langsung ke atas komen-komen yang diberikan oleh pembaca kami. Sila pastikan anda berfikir panjang terlebih dahulu sebelum menulis komen anda disini. Pihak kami juga tidak mampu untuk memantau kesemua komen yang ditulis disini. Segala komen adalah hak dan tanggung jawab anda. Sementara itu, anda boleh baca juga kisah kisah lain yang menarik dan menghiburkan di bawah ini yang dikongsikan seperti berikut.