Rezeki hamil ank kedua, Raja Permaisuri Agong hadiahkan wang tunai pada Uyaina Arshad

TUAH hamil anak kedua, pelakon dan pengacara Uyaina Arshad menerima wang daripada Raja Permaisuri Agong Tunku Azizah Aminah Maimunah Iskandariah sewaktu menerima kunjungan Diraja di Media Prima pada Rabu. Uyaina atau Saidatul Naseha Uyaina Arshad, 31, berkata, dia terkejut diberi hadiah wang tunai oleh Raja Permaisuri Agong selepas memberitahu dia sedang hamil lima bulan. Kata Uyaina, dia tidak mahu menggunakan wang tersebut dan akan menyimpannya dalam akaun simpanan anaknya.

“Raja Permaisuri Agong bagi saya duit sebab mengandung. Nak simpanlah duit ini. Jadikan ibu duit supaya duit baby saya boleh beranak-pinak,” katanya. Uyaina berkongsi perkara itu menerusi sebuah ciapan yang dimuat naik di aplikasi X miliknya. Dalam pada itu, pelakon drama Perempuan Tanpa Dosa itu turut meluahkan rasa syukur kerana diberikan kehormatan atas anak keduanya itu. “Tuanku dan Raja Permaisuri Agong sangatlah mesra dan penyayang. Raja Permaisuri siap bagi duit untuk baby lepas dapat tahu yang saya mengandung.

Masya-Allah rezeki baby Alhamdulillah. Terima kasih Tuanku dan Raja Permaisuri Agong atas kunjungannya… Semoga dipanjangkan usia dan sentiasa diberkati Allah,” ujarnya. Pada 31 Disember lalu, Uyaina memaklumkan dia kini sedang hamil anak kedua yang kini memasuki fasa trimester kedua. Uyaina berkongsi berita gembira itu dengan perasaan teruja kerana bakal menambah seorang lagi ahli dalam keluarga kecil mereka. Pada Mei tahun lalu, Uyaina membuat kejutan buat suami ketika bercuti di Anantara, Desaru, Johor bagi memaklumkan dirinya sedang hamil.

Bagaimanapun kata Uyaina dia mengalami keguguran tidak lama selepas itu. Untuk rekod, Uyaina mendirikan rumah tangga dengan Raja Syahiran pada 21 Disember 2021 dan dikurniakan seorang cahaya mata lelaki iaitu Raja Urhan yang kini berusia setahun. Sumber: Mstar. PERHATIAN, Pihak kami tidak akan ber tanggungjawab langsung ke atas komen-komen yang diberikan oleh pembaca kami. Sila pastikan anda berfikir panjang terlebih dahulu sebelum menulis komen anda disini. Pihak kami juga tidak mampu untuk memantau kesemua komen yang ditulis disini. Segala komen adalah hak dan tanggung jawab anda. Sementara itu, anda boleh baca juga kisah kisah lain yang menarik dan menghiburkan di bawah ini yang dikongsikan seperti berikut.