Minta berhenti buat tuduhan melulu, Namie tampil dedah cerita sebenar tentang kejadian pengsan atas pentas

Minggu lalu, pelawak dan penyanyi Namie mengalami pendrhn di bahagian hidungnya sebelum pengsan sewaktu melakukan pementasan bagi sebuah program yang dikendalikannya bersama Fad Bocey dan Sharif Zero. Terbaharu, Namie atau nama sebenarnya Najmi Shaharudin tampil menjelaskan kronologi sebenar mengenai kejadian tersebut kepada para pengikutnya di Instagram (IG). Menerusi hantaran tersebut, Namie menyatakan bahawa kejadian itu berlaku selepas hidungnya terhantuk pada kepala pelakon, Fadhli Masoot.

“Waktu itu adalah sesi pementasan saya bersama Fad Bocey, Sharif Zero dan Fadhli Masoot atau lebih dikenali sebagai Alang. Ketika itu adalah babak saya dan Alang menjadi mngs bli kepada Fad dan Sharif di mana kepala saya dan Alang perlulah dilagakan. Perkara ini ada dalam skrip ya. Kami dah ‘rehearsal’ lebih dari tiga kali dah dan semuanya berjalan lancar. Tetapi itulah kita ini hanya manusia yang mampu merancang dan perancangan Allah itu lebih baik.”

Menurut pelawak berusia 28 tahun itu, hantukkan tersebut telah menyebabkan dirinya rebah sebelum pengsan di atas pentas. “Hentakkan itu telah membuatkan saya rebah dan berpinar tapi masih boleh bergerak. Lepas itu saya nampak drh bercucuran jatuh dari dalam hidung saya. Saya ini pula sejenis yang tak boleh tengok drh sebab saya akan terus pitam punya. Saya dah mual tengok drh lepas itu saya tak ingat dah apa berlaku. Tahu-tahu saja saya dah berada di dalam ambulans.”

Sewaktu berada di dalam ambulans, Namie memaklumkan bahawa dia mahu menyertai semula pementasan tersebut namun, atas nasihat petugas kesihatan dia terpaksa menerima rawatan terlebih dahulu. “Petugas kesihatan serta kru produksi tak benarkan saya masuk semula ke set pementasan. Selepas itu petugas kesihatan terus bantu merawat saya. Hampir satu jam juga mereka bantu mengeluarkan drh itu dari dalam hidung saya.Bila dia tonyoh masukkan kapas dalam hidung, berdrh. Tonyoh kapas, darah memang dekat satu jam jugalah.”

Di akhir videonya itu, Namie berpesan kepada segelintir warganet untuk tidak membuat tuduhan atau mengeluarkan sebarang kenyataan yang bercanggah dengan apa yang terjadi terhadap dirinya. Namiey juga menitipkan ucapan terima kasih buat semua yang mendoakan kesihatannya terutama sekali kepada Fad dan Sharif yang banyak membantunya sewaktu di belakang pentas. Sumber: OhBulan. PERHATIAN, Pihak kami tidak akan ber tanggungjawab langsung ke atas komen-komen yang diberikan oleh pembaca kami. Sila pastikan anda berfikir panjang terlebih dahulu sebelum menulis komen anda disini. Pihak kami juga tidak mampu untuk memantau kesemua komen yang ditulis disini. Segala komen adalah hak dan tanggung jawab anda. Sementara itu, anda boleh baca juga kisah kisah lain yang menarik dan menghiburkan di bawah ini yang dikongsikan seperti berikut.