Nama kena petik dengan Wardina Safiyyah, sekali ini pula respon dari Awal Ashaari

Pengacara dan pelakon popular, Awal Ashaari tidak bersetuju dengan tindakan bekas pelakon, Wardina Safiyyah yang berkongsi nama-nama artis tempatan yang perlu diboikot susulan gerakan Blockout2024. “Sampai ke perhatian saya tentang seorang yang tidak mengenali saya secara peribadi, menyebut nama saya, isteri dan rakan artis yang tiada kaitan langsung dengan diri beliau. Mencipta kebencian, cuba memecah-belahkan kami dan warganet dengan menggunakan paksi agama serta isu Palestin yang ternyata berlarutan sejak dahulu.”

Tambah Awal, Wardina sepatutnya ambil maklum dengan komitmen seorang selebriti memandangkan dia juga pernah menjadi tokoh masyarakat (public figure) suatu ketika dahulu. “Apa motif beliau? Saya terkilan kerana beliau sendiri pernah bergelar artis dan pernah menjadi ambassadot kepada jenama-jenama ‘Israhell’ seperti yang ditegaskan beliau. Kenapa sekarang?” Sementara itu, menerusi hantaran lain, pelakon filem ‘Impak Maksima’ sempat menyindir Wardina yang pernah meminta orang ramai untuk tidak menanamkan kebencian terhadap individu yang sama sekali tidak ada kena-mengena dengan kehidupan mereka.

Terdahulu, Wardina lantang bersuara mengenai gerakan Blockout2024 yang memboikot selebriti tempatan yang dikatakan masih lagi menjalin kerjasama bersama barangan pro Israel. Bukan itu sahaja, Wardina juga meminta wargamaya untuk memuat naik semula nama kesemua selebriti termasuklah Awal dan isterinya, Scha Alyahya. Sekadar info, gerakan Blockout2024 ini dibuat susulan majlis Met Gala 2024 yang berlangsung pada hari yang sama Palestin disrng oleh tentera Israhel. Selain Awal, antara artis tempatan yang turut disenaraikan bagi gerakan ini termasuklah Daiyan Trisha, Nadhir Nasar, Dahlia Rizal dan ramai lagi.

Sumber: OhBulan. PERHATIAN, Pihak kami tidak akan ber tanggungjawab langsung ke atas komen-komen yang diberikan oleh pembaca kami. Sila pastikan anda berfikir panjang terlebih dahulu sebelum menulis komen anda disini. Pihak kami juga tidak mampu untuk memantau kesemua komen yang ditulis disini. Segala komen adalah hak dan tanggung jawab anda. Sementara itu, anda boleh baca juga kisah kisah lain yang menarik dan menghiburkan di bawah ini yang dikongsikan seperti berikut.