Tular video sekumpulan ank muda masak maggi, sekali ini pula penjelasan dari pakcik shell tentang bahayanya masak di stesen minyak

Baru-baru tindakan sekumpulan anak muda masak memasak mi segera menggunakan dapur gas mudah alih dekat kawasan stesen petrol dikutuk oleh orang ramai. Dengan tularnya video tersebut ada juga yang mengatakan bahawa ia satu perkara yang tidak perlu diambil berat kerana mereka masak jauh dengan pam petrol. Klik sini untuk lihat video.

Ia telah membuatkan @pakcikshell ini rasa terpanggil untuk menjelaskan secara terperinci kenapa tindakan memasak itu patut dilarang. Ini kerana wap daripada minyak petrol itu boleh merebak jauh sejauh 10 meter daripada punca pam, tempat turun minyak dan vent pipe. Pakcik Shell juga menunjukkan contoh jarak 10 meter daripada kedua-dua punca itu. Hurm, pada perhatian korang dalam video yang tular tu, ada tak jaraknya cecah 10 meter?

Sumber: Lobak Merah. PERHATIAN, Pihak kami tidak akan ber tanggungjawab langsung ke atas komen-komen yang diberikan oleh pembaca kami. Sila pastikan anda berfikir panjang terlebih dahulu sebelum menulis komen anda disini. Pihak kami juga tidak mampu untuk memantau kesemua komen yang ditulis disini. Segala komen adalah hak dan tanggung jawab anda. Sementara itu, anda boleh baca juga kisah kisah lain yang menarik dan menghiburkan di bawah ini yang dikongsikan seperti berikut.