Hidup saya hanya berserah pada Allah, Ifa Raziah tampil menasihati warganet agar menegur secara baik

Enggan namanya terus diperlekehkan selepas tular kenyataan belum bertudung tapi tiga kali ke Tanah Suci Makkah, artis versatil, Ifa Raziah tampil bersuara.Memberikan reaksi terhadap kenyataan seorang pendakwah bebas menyatakan penyanyi lagi Gemerincing Rindu itu punyai tanda istidraj.Kata Ifa, dia tidak perlu membuktikan ibadah yang dilakukannya sehari-harian sebaliknya urusan itu diserahkan pada Yang Maha Esa. “Istidraj itu adalah orang yang mendapat rezeki dari Allah tapi melupakan Allah. Saya ni sentiasa menjaga solat saya mengikut kemampuan saya.”Perlu ke saya nak buat live waktu malam saya bangun tahajjud? Perlu ke setiap kali solat saya buat live? Perlu ke saya tunjuk saya bersedekah?”Rumah saya berkumandang ayat sudi Al-Quran setiap hari, sentiasa dipenuhi wangian bukhoor setiap malam mengikut sunnah Rasulullah S.A.W, perlu ke saya tunjuk semua tu?”Kalau saya ni tergolong dalam golongan istidraj, saya tak buat perkara-perkara ini yang menjadi rutin hidup saya!

Selama saya hidup ini semuanya saya berserah pada Allah, hidup dan mati saya hanya kepada Allah,” ujarnya menerusi hantaran di Instagram. Dalam pada itu, Ifa menasihati orang ramai untuk menegur seseorang dengan cara berhemah dan tidak membuka aib.”Kalau nak riyak, saya ni boleh pergi kemana saja negara di dunia ni untuk dijadukan destinasi percutian saya.”Tapi saya tetap pilih ke Tanah Suci (Makkah) untuk bertemu Allah dan Rasulullah. Saya nak dekatkan diri dengan Allah dan Rasulullah.

Semua dia atas kerelaan saya sendiri, tanpa paksaan.”Rasulullah kalau nak menegur umatnya, baginda akan menasihatkan secara diam-diam supaya tak dibukakan aibnya,” tambahnya.Tegas Ifa, dia tidak akan memaafkan individu yang memf1tnahnya dan menuduhnya dengan cara yang tidak benar.”Saya tak akan maafkan orang yang memf1tnah dan menuduh saya istidraj!” tambah Ifa. Sumber, gempak