Akhirnya terjawab teka teki warganet, Shuib akui ada perancangan untuk fasa seterusnya

PELAWAK dan penyampai radio Suria FM Shuib menyifatkan kehadiran ahli perniagaan Watie Hanifiah dalam hidupnya sebagai sebuah takdir yang telah ditentukan. Shuib atau Shahmira Muhamad, 39, berkata, meskipun tidak pernah melupakan Allahyarham isterinya iaitu Siti Sarah Raisuddin namun dia menganggap kehadiran wanita itu dalam hidupnya mempunyai sebab tersendiri.”Sampai ke hari ini saya masih tercari-cari hari yang saya tidak teringatkan Sarah. Jadi, bila ada orang yang datang kepada kita (Watie), saya pasti ada sebab-sebabnya.

“Jahatlah saya kalau saya tidak menghargai orang itu. Saya tidak tahu masa depan macam mana, tambah pula ibu saya boleh yakinkan saya. Jadi saya rasa itu adalah jawapan paling besar untuk saya,” katanya. Shuib berkongsi perkara itu ketika ditemui pada sidang media pelancaran Kamya Fest 2023 yang diadakan di Hotel citizenM Bukit Bintang, Kuala Lumpur pada Selasa. Bercakap lanjut mengenai Watie, Shuib berkata dia tertarik dengan personaliti usahawan berkenaan kerana sikap penyayang ditonjolkan selain mempunyai ciri-ciri seperti Sarah. Kata Shuib, apa lebih mengagumkan, Watie turut mengambil tanggungjawab menjaga kakaknya yang juga orang kurang upaya sejak kecil.

“Saya sangat selesa dengannya kerana Watie seorang yang penyayang. Dia sendiri ada kakak Kurang Upaya yang sejak lahir memang tak boleh berjalan. Dialah yang hari-hari uruskan kakaknya itu. “Saya melihat pada pasangan jika satu hari kita sakit, ada tak yang boleh jaga kita? Kita mampu atau banyak duit, tapi bila kita sakit, kita tak nak semua itu pun. Kita hanya nak orang jaga kita, lebih-lebih lagi orang yang kita sayang,” ujarnya. Sementara itu, menjelaskan kehadiran mereka menghadiri konsert penyanyi Lah Ahmad Sabtu lalu, Shuib mengakui itu adalah kali pertama mereka keluar berdua tanpa ditemani anak-anak.

Kata Shuib, mereka mengambil keputusan menghadiri konsert berkenaan selepas mendapat tiket daripada Lah pada saat-saat akhir. “Kalau dulu sorok-sorok orang marah… daripada hari itu lagi saya sudah beritahu saya sedang berkawan dengannya. “Tapi bila keluar bersama, masih ada pertikaikan. Jujur saya beritahu, itu kali pertama saya keluar berdua dengannya. Selalunya memang ada anak-anak bersama kami,” jelasnya. Dalam perkembangan lain, Shuib turut menjelaskan dia sudah mempunyai perancangan untuk ke fasa seterusnya, namun masanya belum lagi ditetapkan. Kata Shuib, ibunya sering bertanya tentang perkara tersebut memandangkan anak bongsunya, Ayash sudah semakin membesar.

“Insya Allah, kalau ikutkan mak saya tu nak cepat sebab dia fikirkan Ayash. Ayash dah makin besar. Sekarang Ayash pun dah nak pandai jalan. Watie pun tak ada masalah sebab dia pun pernah jaga Ayash. “Cuma apa yang saya boleh katakan, kami berharap yang terbaik dan mohon doa daripada semua. Insya Allah bila sudah ada tarikhnya saya pasti akan umumkan,” jelasnya. Untuk rekod, Shuib dan Sarah mendirikan rumah tangga pada 2011 dan pasangan ini dikurniakan empat orang cahaya mata iaitu Uwais Alqarni, 11, Dzahira Talita Zahra, 9, Ariq Matin, 6 dan Ayash Affan, 2. Sarah pergi menghadap illahi akibat jangkitan Covid-19 pada Ogos 2021.

Sumber, Mstar. PERHATIAN, Pihak kami tidak akan ber tanggungjawab langsung ke atas komen-komen yang diberikan oleh pembaca kami. Sila pastikan anda berfikir panjang terlebih dahulu sebelum menulis komen anda disini. Pihak kami juga tidak mampu untuk memantau kesemua komen yang ditulis disini. Segala komen adalah hak dan tanggung jawab anda. Sementara itu, anda boleh baca juga kisah kisah lain yang menarik dan menghiburkan di bawah ini yang dikongsikan seperti berikut.