Akan keluarkan baju melayu, Alif Satar teruja sebab dilantik sebagai duta bersama dengan Datuk Azizulhasni Awang

Al-Ikhsan Sports dengan jenama “in-house”nya al Sports hari ini mengumumkan sebuah kolaborasi bersama Iktikaf Alif dalam membawakan koleksi baju melayu bersempena Syawal ini. Lebih menarik, kolaborasi istimewa ini membawakan selebriti popular, Alif Satar dan atlet pelumba basikal kebangsaan, Datuk Azizulhasni Awang sebagai duta baju melayu dan kurta Al-Ikhsan Sports. Menurut Alif, dia bersyukur dengan kolaborasi ini malah berharap rakyat Malaysia mempunyai pelbagai pilihan untuk hari raya ini. Saya harap kolaborasi ini berjaya dan akan teruskan untuk tahun seterusnya.

Terima kasih kepada Al-Ikhsan atas kolaborasi yang unik ini. Sangat bersyukur, semoga orang Malaysia ada pilihan yang lain juga iaitu “Baju Melayu Yang Cool Iktikaf Alif” jadi pilihan mereka untuk tahun ini dan seterusnya,” katanya ketika ditemui pada majlis pelancaran Baju Melayu Yang Cool di pusat beli belah The Curve, Selangor, di sini, hari ini. Disoal mengenai perancangan untuk berkolaborasi bersama jenama besar ini, Alif mahu mengetengahkan konsep teknologi yang memberi keunikan kepada pengguna.

Perancangan ini tercetus apabila saya beri idea kepada rakan niaga saya untuk buat baju melayu. Kita tahu mereka terkenal dengan baju sukan tapi baju melayu adalah satu pasaran yang belum diteroka lagi. Apa yang uniknya baju melayu Iktikaf Alif ini adalah mempunyai teknologi Pesak Ventech yang pertama di Malaysia. Dalam pada itu, Alif mengakui berasa teruja apabila dapat bergandingan dengan jaguh berbasikal negara, Azizulhasni Awang untuk menjadi duta koleksi raya ini. Itu adalah impian saya, saya cakap mahu seseorang yang boleh menaikkan jenama ini lagi, kalau panggil pelakon, saya juga pelakon, kemudian saya beritahu saya ada seseorang lelaki yang cukup ‘pakej’.

Mereka tanya siapa, saya cakap kena ambil Datuk Azizul. Dia sememangnya terhebat sepanjang zaman di dunia, lebih-lebih lagi dalam dunia sukan berbasikal. Alif tahu Datuk Azizul adalah contoh yang terbaik. Bila dia terima untuk kolaborasi ini, dia sanggup balik daripada Australia,” kongsinya teruja. Koleksi baju melayu dan kurta ini mengadaptasikan teknologi Pesak Ventech™ di mana konsep tersebut menggunakan material jenis “mesh” pada bahagian bawah lengan yang menjadikan koleksi ini anti peluh, cepat kering serta selesa dan berangin.

Sesuai dengan cuaca di Malaysia terutama sekali pada bulan Syawal yang sentiasa dipenuhi dengan aktiviti-aktiviti fizikal sepanjang hari “Baju Melayu yang cool” dijual mulai hari ini. Kredit Xtra. PERHATIAN, Pihak kami tidak akan ber tanggungjawab langsung ke atas komen-komen yang diberikan oleh pembaca kami. Sila pastikan anda berfikir panjang terlebih dahulu sebelum menulis komen anda disini. Pihak kami juga tidak mampu untuk memantau kesemua komen yang ditulis disini. Segala komen adalah hak dan tanggung jawab anda. Sementara itu, anda boleh baca juga kisah kisah lain yang menarik dan menghiburkan di bawah ini yang dikongsikan seperti berikut.