Komen PA Shuib bila ibu dia dedah cerita sebenar jadi perhatian, sekali ini yang warganet minta pada PA dia

Pendedahan ibu kepada pelawak terkenal, Shuib Sepahtu berkaitan kemelut yang melanda kumpulan lawak tersebut nyata semakin ‘panas’. Mana tidaknya, Salamiah Jalani mengatakan anaknya telah dihina, dimaki dan dimalukan oleh ‘sahabat’ sendiri ketika bersama Sepahtu Reunion Live sehingga mengambil keputusan untuk tinggalkan program tersebut bagi menjaga maruah diri. Ternyata perkongsian tersebut telah menuai pelbagai maklum balas dalam kalangan warganet sehingga ada yang meminta orang lain tidak ikut campur dalam urusan Sepahtu.

Dalam pada itu, pembantu peribadi (PA) kepada pemilik nama sebenar Shahmira Muhammad, Syafiq Sharip turut tinggalkan komen di ruangan Instagram ibu kepada Shuib dengan mengatakan yang doa orang teraniaya pasti akan dimakbulkan.

Komen tersebut telah mendapat perhatian warganet dan rata-rata kurang senang kerana merasakan Shafiq seperti ikut campur dalam kemelut yang melanda. Menurut warganet, Shafiq tidak patut menjadi batu api dalam permasalahan tersebut dan seharusnya menasihati masing-masing untuk duduk berbincang serta mendengar penjelasan dari kedua-dua pihak.

Selain itu, ibu kepada Shuib juga ada membalas komen warganet yang memintanya untuk tidak ikut campur dalam urusan kerja dengan mengatakan yang individu itu hanya tahu bercakap dan bukan berada di tempatnya. Bakal isteri kepada Shuib, Watie Hanifiah juga ada meninggalkan komen emoji berbentuk hati di posting yang dibuat oleh ibu kepada pelawah tersebut.

Terdahulu, PA kepada Shuib ada memuat naik video di akaun TikTok dengan bercerita tentang aib selepas rakan sekumpulan Shuib iaitu Jep Sepahtu berkongsi penjelasan mengenai ketiadaan Shuib dalam SRL. Ujar Shafiq, dia mempersoalkan mengapa ‘sahabat’ kepada majikannya itu tidak mendedahkan hal sebenar. Dia juga meminta agar ‘pihak sana’ supaya bersyukur kerana mereka tidak mendedahkan aibnya dan tidak perlulah memburukkan sahabat sendiri.

Sumber, Omm. PERHATIAN, Pihak kami tidak akan ber tanggungjawab langsung ke atas komen-komen yang diberikan oleh pembaca kami. Sila pastikan anda berfikir panjang terlebih dahulu sebelum menulis komen anda disini. Pihak kami juga tidak mampu untuk memantau kesemua komen yang ditulis disini. Segala komen adalah hak dan tanggung jawab anda. Sementara itu, anda boleh baca juga kisah kisah lain yang menarik dan menghiburkan di bawah ini yang dikongsikan seperti berikut.