Dah kahwin dengan kawan baik anak dari 2019, Fauziah Sarman bongkarkan pasal kisah rumahtangga dengan Nd Lala

IBU kepada penyanyi Shila Amzah iaitu Fauziah Sarman terus bersuara tentang kemelut rumah tangga dengan bekas suami iaitu Datuk ND Lala yang hangat diperkatakan sejak kebelakangan ini. Menerusi satu coretan panjang di Instagram miliknya pada pagi Selasa, Fauziah berkongsi rentetan kisah perkahwinan kedua ND Lala yang didakwa sudah berlangsung empat tahun lalu. Menurut Fauziah, 55, dia mula menghidu perkahwinan bekas suaminya itu dengan kawan baik anak mereka sendiri pada 2019 namun cuba menyangkal khabar angin yang sampai ke telinganya ketika itu.

“Pada 2019 anak sulung (Shila) memberitahu ada orang menyampaikan kepadanya yang abahnya sudah bernikah dengan perempuan ini tapi saya sendiri di dalam hati masih menafikannya. Saya bertemu sendiri perempuan yang bekerja dengan ND Lala dan bertanya sendiri… Jawapannya dia tidak akan melakukannya kerana dia menganggap kami suami isteri sebagai orang tuanya. Hakikatnya ketika itu mereka telah pun berkahwin. saya juga mendapat info daripada ahli keluarga perempuan ini yang dia sudah menghilangkan diri sejak 2016 lagi,” katanya.

Dalam pada itu, Fauziah mendakwa ND Lala atau Amir Hamzah Salleh, 62, gagal dihubungi selain tidak memperdulikan keluarga ketika mereka dilanda musibah banjir pada Disember 2021. Kata Fauziah, ND Lala menghilangkan diri hampir setahun namun tiba-tiba muncul di peringkat separuh akhir dan final program Gegar Vaganza pada November 2022 bagi memberi sokongan kepada Shila yang bertanding. “Sepanjang tempoh ini ikatan perkahwinan kami yang pernah melalui kehidupan susah dari segi ekonomi mula bergolak.

“ND Lala menghilangkan diri selama hampir setahun sejak 28 Januari 2022… Panggilan telefon dan mesej tidak berjawab tapi tiba-tiba muncul di semi final dan final apabila Shila bertanding dalam Gegar Vaganza. “Saya sangkakan keadaan akan jadi normal tetapi berkat doa, kebenaran yang selama ini cuba dia sembunyikan akhirnya terkeluar satu demi satu,” ujarnya. Sementara itu, Fauziah turut mendakwa isteri kedua bekas suaminya itu pernah membuat laporan polis mendakwa salah sebuah kereta yang berada di rumahnya adalah miliknya dan mendesak agar ia dipulangkan kepadanya.

Kata Fauziah, salah seorang anaknya yang menghantar kereta tersebut juga diminta memohon maaf kepada wanita tersebut secara bertulis dan perbuatan itu dirakamkan. “Anak saya dipaksa mengaku kesilapan dan kena minta maaf secara bertulis dan menandatangani surat di depan bapa kandungnya sendiri. “ND Lala juga suruh anak saya ikut apa sahaja perempuan itu suruh sambil dia (ND Lala) disuruh rakam guna telefon perempuan itu dengan arahannya tanpa rasa bersalah,” dedahnya. Menerusi perkongsian sama, Fauziah menyebut dia pernah menganggap bekas madunya itu sebagai anak sendiri malah wanita itu pernah menjadi sahabat baik (BFF) Shila ketika mereka di sekolah.

Sementara itu, Fauziah berkata, luahan itu ditulis selepas dia melalui fasa bersedih dan kini kembali bangkit serta bersedia berkongsi kegagalan rumah tangganya agar dijadikan tauladan buat golongan wanita. “Coretan ini saya kongsikan supaya wanita-wanita di luar sana agar lebih waspada dengan siapa yang mungkin kita anggap sebagai kakak, adik, anak atau sahabat. “Janganlah memberi ruang terlalu luas sehingga mata kita menjadi kabur melihat drama yang akan diciptakan manusia seperti ini,” luahnya. Untuk rekod Fauziah dan ND Lala mendirikan rumah tangga pada 19 Oktober 1989.

Selain Shila, 33, mereka juga dikurniakan tiga orang cahaya mata lain iaitu Amir Syafiq, 30, Amir Syahir, 28, dan Nur Syuhada, 25. Fauziah pada 9 Ogos lalu mendedahkan ND Lala sudah melafazkan talak terhadapnya di Masjid Ar Rahman, Bangsar, Kuala Lumpur pada 2 Ogos lalu. Bagaimanapun penyanyi berkenaan hanya memaklumkan tentang perkara itu menerusi kiriman WhatsApp pada 8 Ogos lalu. Sumber: Mstar. PERHATIAN, Pihak kami tidak akan ber tanggungjawab langsung ke atas komen-komen yang diberikan oleh pembaca kami. Sila pastikan anda berfikir panjang terlebih dahulu sebelum menulis komen anda disini. Pihak kami juga tidak mampu untuk memantau kesemua komen yang ditulis disini. Segala komen adalah hak dan tanggung jawab anda. Sementara itu, anda boleh baca juga kisah kisah lain yang menarik dan menghiburkan di bawah ini yang dikongsikan seperti berikut.