Chef Wan menghidap knsr Limfoma, ini pula luahan hati Serina bila tahu ayah ada sakit tu

Semalam, chef selebriti terkenal tanah air, Datuk Redzuawan Ismail, 65, atau mesra disapa Chef Wan memberitahu dia menghidap kanser limfoma. Susulan daripada itu, Serina kelihatan memberi kata-kata semangat buat bapanya menerusi satu posting di akaun Instagram miliknya, sebentar tadi. Menurut Serina, hatinya berkecai tatkala mendengar khabar kurang baik itu. “Assalamualaikum semua, semalam hati Serina ibarat kaca jatuh berkecai ke lantai bila dengar berita, papa hantar text bagi tahu dia ada Kanser Lymphoma, memang sedih. Saya tak tak dapat tahan air mata, saya menangis sepuasnya. I know Ini Ujian Allah SWT nak beri pada papa dan kami sekeluarga, Allah maha baik pilih papa @_chefwan58 , sebab papa insan yang berhati mulia selalu tolong orang, selalu menceriakan hidup orang lain, sentiasa bantu ahli keluarga dan adik beradik.”

Meskipun berasa sedih, Serina berkata bapanya seorang yang kuat dan redha menerima ujian ini. “Syukur Alhamdulillah papa redha, dia tenang terima kententuan ini, Iā€™ M proud Of U papa! Insha Allah sakit tanda Allah Sayang, mencuci dosa dan menaikkan darjat kita sebagai manusia. Mudah mudah sahabat semua yang baca Nukilan Serina ni tolong doakan kesembuhan buat papa ya. Tambah Serina, dia dan ahli keluarga yang lain akan selalu berada di sisi Chef Wan serta memberikan semangat.

“Ingat papa, kami semua ada, Rina, Aidid, Tristan, Isabella @chefriz @l_nurel, adik beradik papa, sahabat dan peminat papa semua sayangkan papa, kami akan doakan papa kembali sihat. Stay strong.ā€ YA Allah Ya Syafi berikanlah kesembuhan buat papa ku, Redzuawan Bin Ismail berinya hati yang kuat dan tabah redha dengan segalanya, angkatlah kesakitannya, tingkatkan imannya, dekatkan selalu papa dengan Mu Ya Rahman Ya Rahim. Amin.

Sumber: OhBulan. PERHATIAN, Pihak kami tidak akan ber tanggungjawab langsung ke atas komen-komen yang diberikan oleh pembaca kami. Sila pastikan anda berfikir panjang terlebih dahulu sebelum menulis komen anda disini. Pihak kami juga tidak mampu untuk memantau kesemua komen yang ditulis disini. Segala komen adalah hak dan tanggung jawab anda. Sementara itu, anda boleh baca juga kisah kisah lain yang menarik dan menghiburkan di bawah ini yang dikongsikan seperti berikut.