Tular cerita pasal Sajat ditahan dengan polis Australia, tak boleh berdiam sekali ini pula respon dari tuan badan

Baru-baru ini, kecoh di media sosial mengenai dakwaan usahawan terkenal iaitu Nur Sajat telah ditahan oleh pihak berkuasa di Australia. Menerusi beberapa hantaran di media sosial, mengatakan bahawa Nur Sajat atau nama sebenarnya Muhammad Sajjad Kamaruzzaman ditahan polis kerana tidak memiliki pasport yang sah di Australia. Isu tersebut telah tular sehingga mendapat perhatian tuan badan sendiri. Menerusi perkongsian di Instagram, Sajat menafikan tuduhan yang dilemparkan terhadapanya dan menegaskan bahawa dakwaan tersebut adalah satu berita palsu.

“Seperti yang saya katakan bahawa propaganda, maklumat salah atau palsu sentiasa menjadi sebahagian daripada peperangan politik.” Bukan itu sahaja, Sajat berpendapat penggunaan media sosial dan platform baharu yang lain turut menjadi salah satu punca tercetusnya fenomena dimana berita palsu disebarkan secara meluas tanpa batasan. Menjengah ke ruangan komen, ada segelintir warganet pelik dengan sesetangah pihak yang masih memetik nama dan menyebarkan ftnah terhadap Sajat sedangkan usahawan ini sudah tidak menetap di Malaysia.

Komen warganet:

Sumber: OhBulan. PERHATIAN, Pihak kami tidak akan ber tanggungjawab langsung ke atas komen-komen yang diberikan oleh pembaca kami. Sila pastikan anda berfikir panjang terlebih dahulu sebelum menulis komen anda disini. Pihak kami juga tidak mampu untuk memantau kesemua komen yang ditulis disini. Segala komen adalah hak dan tanggung jawab anda. Sementara itu, anda boleh baca juga kisah kisah lain yang menarik dan menghiburkan di bawah ini yang dikongsikan seperti berikut.