Harga makanan dekat kedai dikatakan mahal, pemilik kedai tampil jelaskan harga makanan Ekin Rahmat

Pemilik kedai makan yang didakwa mengenakan caj mahal untuk hidangan makanan laut di medan selera di Johor Bharu tampil memberi penjelasan berhubung dakwaan tersebut. Menerusi hantaran anaknya di platform Facebook, wanita berkenaan menyatakan isteri kepada penyanyi dan penyampai radio, Mawi iaitu Ekin Rahmat datang bersama hampir 20 ahli keluarga yang lain ke kedainya. Klik sini untuk lihat video.

Difahamkan, mereka datang ke gerai nombor 14 di sebuah medan selera tersebut pada petang Rabu. “Makcik owner (pemilik) gerai nombor 14. Tujuan video ini dibuat untuk memberi pencerahan berkaitan video yang dimuat naik di media sosial oleh selebriti tanah air yang tidak berpuas hati dengan harga makanan yang tidak memuaskan. Pada hari Sabtu 30 September, waktu petang, mereka telah datang lebih kurang 20 orang termasuk kanak-kanak,” jelasnya.

Sebelum ini, Ekin meluahkan rasa terkejut apabila dicaj RM1,260 untuk hidangan makanan laut di sebuah restoran. Malah, dia juga berkongsi resit harga termasuk menyatakan dia hanya memesan dua ekor ikan dan beberapa menu makanan laut lain. Dalam masa sama, Ekin juga menjelaskan dia tiada niat untuk menjatuhkan perniagaan kedai terbabit. Sebaliknya, tujuannya berkongsi adalah untuk mendapatkan respon warganet. Bagaimanapun, pemilik kedai berkenaan memperincikan setiap caj yang dikenakan terhadap Ekin dan hampir 20 ahli keluarganya yang lain.

Menerusi perincian tersebut, Ekin dan keluarganya telah membuat pesanan seperti pari bakar, siakap 3 rasa, siakap stim, udang butter, sotong goreng tepung, ketam dan siput gongong. “Dalam video awak cakap ikan makan dua ekor sahaja, sebenarnya total enam hidang,” jelasnya. Pada penghujung video tersebut, pemilik kedai tersebut mengatakan dirinya bersedia untuk bertemu dengan pasangan selebriti terbabit sekiranya mereka masih belum jelas mengenai harga yang dikenakan.

Sumber: Omm. PERHATIAN, Pihak kami tidak akan ber tanggungjawab langsung ke atas komen-komen yang diberikan oleh pembaca kami. Sila pastikan anda berfikir panjang terlebih dahulu sebelum menulis komen anda disini. Pihak kami juga tidak mampu untuk memantau kesemua komen yang ditulis disini. Segala komen adalah hak dan tanggung jawab anda. Sementara itu, anda boleh baca juga kisah kisah lain yang menarik dan menghiburkan di bawah ini yang dikongsikan seperti berikut.