Kisah rumahtangga jadi perhatian, laman ig Fauziah Sarman teruk kena srang dengan warganet

IBU kepada penyanyi Shila Amzah iaitu Fauziah Sarman terus menjadi sasaran kritikan warganet susulan kontrovesi keluarga yang sedang hangat diperkatakan. Menerusi satu komen-komen yang ditinggalkan pada hantaran di laman Instagram miliknya, ramai dalam kalangan netizen yang mempersoalkan tanggungjawab Fauziah, 56, sebagai seorang ibu. Malah ada juga menuduh Fauziah mengambil kesempatan terhadap kejayaan Shila sebagai seorang penyanyi untuk terus bekerja menyara keluarga.

“Ibu jenis apa yang biarkan keluarga ambil kesempatan pegang duit Shila sampai dia umur 30 tahun. Nampak sangat ibunya bersubahat. Jangan lupa minta maaf dengan anak sebelum pergi menghadap illahi. “Jangan kata orang tua tiada dosa dekat anak. Kena fikir juga diri pun ada juga buat dosa dekat anak tanpa sedar. “Tolong ingat jasa Shila selama ini, semua kebaikan yang dia pernah buat. Jangan disebabkan satu kesalahan, semua nak benci dan pulaukan dia,” komen warganet.

Dalam masa sama ada juga yang kurang senang dan melihat Fauziah seakan pilih bulu dan lebih berpihak kepada dua orang anaknya iaitu Amir Syafiq dan Syada Amzah. Selain itu, warganet turut melemparkan kritikan terhadap Syafiq selepas dia secara terbuka mendedahkan konflik keluarga selain bercakap buruk tentang Shila. “Aunty tolong nasihat sikit anak aunty yang nombor dua (Syafiq) dan nombor empat (Syada) tu jangan buka aib keluarga dan kutuk kakak sendiri.

“Sudahlah tidak bekerja… Si kakak yang tanggung semua. Buat malu sahaja. Si Syafiq tu nafkah anak pun culas… bekas isteri sendiri beritahu. “Aunty tolong nasihatkan anak aunty yang lelaki tu jadi seorang yang bertanggungjawab. Lelaki kena jadi orang yang bertanggungjawab,” tulis warganet lagi. Pada Isnin lalu, Syada mendakwa dia bakal dihalau keluar daripada kediamannya yang didakwa bakal dijual. Shila atau Nurshahila Amir Amzah, 33, menafikan dakwaan dia menghalau adik-beradiknya daripada banglo tersebut.

Jelas Shila, tujuan dia mahu menjual banglo berkenaan kerana ingin mencari rumah baharu yang lebih selesa untuk ibu mereka. Isu ini terus berlarutan apabila Syafiq mendedahkan Shila tidak membuat sebarang perbincangan sebelum berhasrat menjual rumah tersebut. Dia juga mendakwa Shila berniat menjual rumah tersebut kerana memiliki nilai tinggi dalam pasaran. Sumber: Mstar. PERHATIAN, Pihak kami tidak akan ber tanggungjawab langsung ke atas komen-komen yang diberikan oleh pembaca kami. Sila pastikan anda berfikir panjang terlebih dahulu sebelum menulis komen anda disini. Pihak kami juga tidak mampu untuk memantau kesemua komen yang ditulis disini. Segala komen adalah hak dan tanggung jawab anda. Sementara itu, anda boleh baca juga kisah kisah lain yang menarik dan menghiburkan di bawah ini yang dikongsikan seperti berikut.