Sedia nak beri bantuan kalau betul dalam kesusahan, anak dedah Aman Graseka dah 6 tahun sekat nombor telefon

ANAKĀ perempuan Aman Graseka sedia memberi bantuan sekiranya aktor popular era 90-an itu kini benar-benar dalam kesusahan. Nur Dayini Asyiqah, 26, bagaimanapun berkata, dia sendiri tidak dapat menghubungi Aman dan nombor telefonnya juga sudah disekat selepas bapanya itu berkahwin semula pada 2018. “Selepas papa berkahwin lain, saya sudah tidak berjumpa dia. Rasanya sudah enam tahun juga kami tidak berhubung. Nombor telefon saya pun sudah disekat dan saya tidak tahu papa di mana.

“Sebagai anak mestilah saya akan bantu sekirnaya dia benar-benar dalam kesusahan tetapi bagaimana saya nak bantu jika tak dapat hubungi dan berjumpa. Saya tahu kisah dia hidup susah dan meminta bantuan pun melalui cerita di media,” katanya ketika dihubugi pada Khamis. Tambah Dayini dia juga terkejut mendapat tahu kisah bapanya yang meminta bantuan kewangan daripada rakan-rakan artis seperti yang tular sebelum ini. Dalam masa sama dia turut meragui kesahihan perkara tersebut kerana beranggapan penghantar mesej berkenaan bukanlah bapanya.

“Saya kenal bapa saya, saya tahu cara dia menghantar mesej. Dia pun lebih suka call berbanding hantar mesej. Saya tidak rasa itu dia. Mungkin pihak lain. Apabila mendapat tahu tentang isu ini saya pun terkejut. Setahu saya papa bukanlah seorang yang suka meminta dan dia boleh sahaja mendapat bantuan daripada ahli keluarga sekiranya benar-benar hidup susah,” ujarnya. Sementara itu, ditanya punca nombor panggilan disekat, Dayini juga tidak pasti kenapa ia terjadi sedangkan tiada isu antara mereka sebelum ini.

Dia tidak menolak sekiranya ada pihak lain yang cuba menjadi orang tengah memutuskan hubungan dengan bapanya itu. “Bukan nak menuduh, tetapi saya rasa mungkin dia (isteri Aman). Sebab selepas bapa kahwin lain kami memang tidak berhubung langsung. “Selepas bapa kahwin saya ada menerima mesej namun saya tahu itu bukan dia. Tak lama selepas itu terus nombor saya di sekat,” ujarnya. Menurutnya dia hanya mendapat tahu bapanya itu kini tinggal di Kedah namun tidak dapat dipastikan kawasan sebenar.

Untuk rekod Dayini merupakan anak Aman hasil perkahwinan pertama dengan penyanyi Mas Idayu. Aman dan Mas Idayu berpisah pada 2007, dan pelakon itu kemudian mendirikan rumah tangga dengan Nurul Amrina pada 2018. Manakala Mas Idayu pula bertemu jodoh dengan penerbit eksekutif TV3 Muhammad Sufian Che Isa pada 16 September 2022. Sumber: Mstar. PERHATIAN, Pihak kami tidak akan ber tanggungjawab langsung ke atas komen-komen yang diberikan oleh pembaca kami. Sila pastikan anda berfikir panjang terlebih dahulu sebelum menulis komen anda disini. Pihak kami juga tidak mampu untuk memantau kesemua komen yang ditulis disini. Segala komen adalah hak dan tanggung jawab anda. Sementara itu, anda boleh baca juga kisah kisah lain yang menarik dan menghiburkan di bawah ini yang dikongsikan seperti berikut.