Tak kesah kalau kulit berkedut, Che Ta dedah Zain Saidin tak izinkan dia buat rawatan kosmetik yang ubuah bentuk wajah

Pelakon dan usahawan Rozita Che Wan mendedahkan suaminya, Zain Saidin yang juga merupakan seorang aktor tidak mengizinkan dirinya untuk melakukan rawatan kosmetik yang mengubah bentuk wajah. Ketika ditemui, Rozita atau lebih mesra disapa Che Ta berkata Zain ‘turn off’ dengan wanita yang ‘buat muka.’ “Zain okay sahaja kalau berkedut sekalipun. Saya pernah cakap yang saya teringin. Sebab semua orang buat jadi kita pun nak juga. Tapi Zain tidak benarkan. Zain tak mahu saya cantik dengan cara sebegitu (pembedahan kosmetik).

Zain tak pernah larang apa-apa yang saya buat kecuali hal pakaian, dia akan tegur dan juga melakukan apa-apa suntikan pada wajah.” Che Ta berkata demikian ketika majlis pelancaran produk By RCW Glow Edition, yang diadakan di Damansara, pada Rabu. Dalam pada itu, aktres berumur 51 tahun ini lebih mengutamakan penjagaan kesihatan diri berbanding kecantikan dan penampilan rupa paras. Bagi ibu kepada tiga orang cahaya mata, di usianya sekarang, kecantikan bukan lagi menjadi satu keperluan.

“Kalau saya muda, mungkin saya nak buat. Tapi disebabkan sudah berusia, benda itu bukan keperluan saya. Saya bukan nak berlakon sangat dah. Mungkin tahun ini depan kamera, tahun depan dah berada di belakang tabir. Jadi saya rasa benda tu dah tak perlu dah. Ibu saya pun dah 75 tahun, tak payah buat apa okey je dia. Bila kita dah tua, cantik-cantik sangat bukan keutamaan. Sebab apa yang penting adalah kesihatan. Kita tak nak pakai eye shadow sampai 13 warna, bulu mata sampai ke highway, tapi duduk atas kerusi roda. Dah lawa-lawa duduk atas kerusi roda.”

Sumber: OhBulan. PERHATIAN, Pihak kami tidak akan ber tanggungjawab langsung ke atas komen-komen yang diberikan oleh pembaca kami. Sila pastikan anda berfikir panjang terlebih dahulu sebelum menulis komen anda disini. Pihak kami juga tidak mampu untuk memantau kesemua komen yang ditulis disini. Segala komen adalah hak dan tanggung jawab anda. Sementara itu, anda boleh baca juga kisah kisah lain yang menarik dan menghiburkan di bawah ini yang dikongsikan seperti berikut.