Tular dakwaan dia paksa ank ikut jejak langkah TokTi, tak boleh berdiam ini pula respon dari Siti Saerah

Adik kepada Datuk Seri Siti Nurhaliza, Siti Saerah menyangkal dakwaan yang mengatakan dia memaksa anaknya untuk mengikut jejak langkahnya sebagai seorang penyanyi, sebaliknya dia hanya memberi sokongan dan dorongan terhadap minat anak perempuannya itu. Menurutnya, anaknya, Ummi Umairah atau mesra disapa Umai yang berbakat besar dalam bidang nyanyian itu mengikut keinginannya sendiri tanpa desakan oleh dirinya atau sesiapa. “Saya tak pernah paksa anak-anak saya. Insya-Allah semua ini untuk masa depan dia.

“Jangan risau Umai masih lagi enjoy dengan apa dia buat,” ujarnya. Memetik laporan Kosmo, sebelum ini, Saerah berkongsi video dalam TikTok Umai mengikuti kelas vokal sebagai persediaan untuk berentap di pentas akhir pertandingan World Championship of performing Arts (WCOPA). Selain dihujani kata-kata semangat dan ucapan moga maju jaya, tanpa diduga, video tersebut bagaimanapun turut menerima kecaman daripada segelintir warganet yang mempertikaikan usaha baik Saerah menyokong minat anaknya itu.

Lebih-lebih lagi, Umai kelihatan menitiskan air mata akibat tertekan dengan sesi latihan tersebut. “Saya sendiri kadang-kadang kasihan tengok Umai, ibu bapa dia macam terlalu paksa sangat dia jadi penyanyi. Konon mahu menjadi macam ibu saudaranya Apa pun semoga berjaya Umai,” komen warganet berkenaan. “Jangan tekan sangat anak tu Saerah, bagi dia rasa seronok menjadi penyanyi, bukan hanya disebabkan nak jadi macam TokTi atau sekadar teruskan hasrat ibunya yang kempunan ingin popular,” kata warganet.

Sumber: Xtra. PERHATIAN, Pihak kami tidak akan ber tanggungjawab langsung ke atas komen-komen yang diberikan oleh pembaca kami. Sila pastikan anda berfikir panjang terlebih dahulu sebelum menulis komen anda disini. Pihak kami juga tidak mampu untuk memantau kesemua komen yang ditulis disini. Segala komen adalah hak dan tanggung jawab anda. Sementara itu, anda boleh baca juga kisah kisah lain yang menarik dan menghiburkan di bawah ini yang dikongsikan seperti berikut.