Sangkakan naik Mercedes, wanita luah rasa bengang bila pertama kali nak keluar dating lelaki jemput naik Myvi

KETERUJUAAN seorang lelaki untuk keluar makan malam bersama wanita yang baharu dikenalinya bertukar menjadi satu kisah sedih. Menerusi rakaman video yang dikongsikan di TikTok, pemuda dikenali sebagai Affeq Arfan itu mengakui berdebar-debar untuk bersua muka dengan wanita berkenaan buat kali pertama. Bermula dengan perbualan di media sosial, mereka kini bakal bertemu di dunia nyata. “Malam ni saya rasa berdebar sangat sebab ada seorang perempuan mesej melalui DM (direct message). Dia ajak saya keluar untuk makan bersama malam ni. Saya pun baru sampai rumah dia. Dia kata sudah turun daripada lif. Jadi saya tengah tunggu dia la ni,” ujarnya di permulaan video tersebut. Klik sini untuk lihat video.

Tanpa tutup rakaman, Affeq segera meletakkan telefonnya di tempat duduk sambil tergesa-gesa membuka tingkap kereta Perodua Myvi yang dipandunya. Bagaimanapun reaksi wanita itu amat mengejutkan. “Awak bawa kereta Myvi ke. Awak kata tadi bawa kereta Mercedes. Saya tak suka la kereta ni. Bukan taste (citarasa) saya la,” ujar wanita berkenaan penuh hampa. Walaupun sudah diberitahu tayar kereta Mercedes miliknya pancit, alasan yang diberikan Affeq tidak diterima. Ini macam jatuhkan maruah aku la. Aku tak suka la kereta ni. Kenapa tak bawa Mercedes?

“Tak apa la. Kau keluarlah dengan sesiapa kau nak. Bye,” kata wanita itu dalam nada marah. Video yang dimuat naik pada Isnin itu meraih perhatian warganet sehingga ditonton lebih setengah juta penonton. Rata-ratanya bersimpati dengan nasib lelaki ini apabila dia dipandang rendah hanya kerana memandu kereta tempatan. “Kalau saya, bersyukur dah dapat lelaki ada kereta walaupun Myvi. Kira untung naik kereta. Kalau datang naik motosikal? Entah apa dia hina. Sabar ya. Saya jangankan Myvi, Proton Saga Iswara yang dah nazak tu pun saya boleh je naik,” kata beberapa warganet.

Sumber: Mstar. PERHATIAN, Pihak kami tidak akan ber tanggungjawab langsung ke atas komen-komen yang diberikan oleh pembaca kami. Sila pastikan anda berfikir panjang terlebih dahulu sebelum menulis komen anda disini. Pihak kami juga tidak mampu untuk memantau kesemua komen yang ditulis disini. Segala komen adalah hak dan tanggung jawab anda. Sementara itu, anda boleh baca juga kisah kisah lain yang menarik dan menghiburkan di bawah ini yang dikongsikan seperti berikut.