Isteri sebak tengok berita tentang keluarga mereka yang terlibat dengan Kri Naggala. Akhirnya Ustaz Ebit nekad nak bagi bantuan. Terkejut besar jumlah yang Ustaz Ebit Lew bagi pada mereka.

>Tragedi kapal selam KRI Naggala 402 milik Tentera Laut Indonesia (TNI) pada minggu lalu sememangnya menyentuh hati ramai pihak termasuklah rakyat Malaysia. Pihak Panglima Tentera Laut Indonesia telah mengesahkan bahawa kapal selam tersebut tenggelam di Perairan Bali dengan kedalaman 835 kilometer dan  kesemua 53 kru kapal dinyatakan terkorban. Terkesan dengan kejadian KRI Naggala 402 Paling […]

Continue Reading

Baru je pulang dari kampung Ustaz Ebit Lew nekad pergi jumpa dengan lelaki yang tular baca hadis dah 2 bulan duduk tepi jalan. Terkedu bila Ustaz Ebit ajak dia tidur di hotel sampai macam ni sekali reaksia dia.

Baru je pulang dari kampung Ustaz Ebit Lew nekad pergi jumpa dengan lelaki yang tular baca hadis dah 2 bulan duduk tepi jalan. Terkedu bila Ustaz Ebit ajak dia tidur di hotel sampai macam ni sekali reaksia dia.. Dermawan dan pendakwah bebas, Ebit Lew yang baru sahaja pulang dari kampung melawat bapanya yang sakit telah […]

Continue Reading

Menakjubkan sekali Ustaz Ebit Lew dapat dekati dengan insan yang dikatakan tak mahu didekati penduduk tempatan. Ini kisah di sebalik dengan apa yang terjadi

Tak dinafikan nama Ustaz Ebit Lew yang merupakan pendakwah bebas sudah dikenalai dan tak perlu diperkenalkan lagi kepada seluruh rakyat Malaysia. Tambahan pula, kerja kerasnya dalam memberi bantuan kepada mereka yang memerlukan sangat memberi kesan buat semua. Dan sementelah pusing satu Malaysia untuk hulurkan bantuan, terbaru Ebit Lew juga telah terbang ke Afrika Selatan untuk […]

Continue Reading

Ustaz Ebit Lew nekad untuk teruskan misi bantuan ke Afrika. Terkejut bila tiba tiba terjumpa amoi ni dan dia siap buat pengakauan sampai menangis. Rupanya ini punca.

SIAPA yang tidak kenal dengan ustaz Ebit Lew, antara penceramah bebas yang berani mendekati golongan terpinggir tidak kiralah remaja bermasalah, trnsgnder atau gelandangan sekali pun. Pendekatan dakwah secara lembut menjadikan cara beliau dikagumi ramai. Terbaru, Ebit telah berkongsi pengalamannya menyampaikan bantuan sehingga ke Afrika. Dalam perkembangan terkini, Ustaz Ebit dalam misi kemanusian untuk menyampaikan bantuan […]

Continue Reading

Difahamkan habis rumah mereka dijilat api. Tanpa ragu Ustaz Ebit Lew buat sesuatu ini membuatkan penduduk di sana tak percaya.

Siapa sahaja yang tidak mengenali penceramah bebas yang sering menghulurkan bantuan kepada orang yang tidak berkemampuan. Tak lain dan tak bukan Ustaz Ebit Lew yang selalu sahaja membantu orang ramai tak kira agama mahupun bangsa. Baru baru ini, Ustaz Ebit Lew sedang manjalankan misi kemanusiaan di Afrika Selatan bersama pasukannya. Jika dilihat perkongsian terbaru UEL […]

Continue Reading

Ustaz Ebit Lew muat naik ucapan dengan kapsyen yang romantik untuk isteri di laman ig. Tapi video tiktok yang jadi perhatian warganet. Rupanya Ustaz Ebit belajar main tiktok dr Aeril Zafrel.

Sempena dengan sambutan Hari Wanita Sedunia yang disambut pada setiap 8 Mac, ramai yang menzahirkan ucapan buat wanita tersayang di dalam kehidupan mereka. Turut tidak terlepas adalah pendakwah kesayangan ramai, iaitu Ustaz Ebit Lew yang memuat naik ucapan dengan kapsyen romantis buat isterinya di laman Instagram. “Hai bidadariku. Tak terungkap dengan kata. I love you […]

Continue Reading

Pelajar cemerlang bakal terima tajaan hampir RM40 ribu dari Ustaz Ebit Lew untuk lanjutkan pelajaran. Mengejutkan sampai kos ni pun Ustaz Ebit nak tanggung.

Sebelum ini, menjadi perbualan ramai mengenai seorang pelajar cemerlang berpeluang melanjutkan pelajaran ke luar negara tetapi dia terpaksa melupakan hasrat tersebut kerana punyai kekangan kewangan. Kisah Nurul Asma Alya ditawarkan pengajian peringkat ijazah dalam bidang perakaunan itu bagaimanapun telah jadi perhatian pendakwah bebas iaitu Ebit Lew bagi menghulurkan bantuan. Ebit Lew menerusi postingnya di laman Facebook memaklumkan […]

Continue Reading

Sempat dengar dan tengok video adik Amir solat serta baca surah Al Mulk. Ustaz Ebit Lew dedah ziarah keluarga angkat adik Amir dan cerita sedikit mengenai Amir

Terbaru, Ebit Lew pendakwah bebas telah meluangkan masa melawat ibu bapa angkat kepada adik Amir. Ternyata kunjungan Ebit Lew disambut baik oleh ibu bapa angkatnya yang masih bersedih di atas pemergian adik Amir atau nama sebenarnya Zubaidi Amir Quasyairi ABd Malek yang berumur 7 tahun. Tujuan Ebit Lew ke sana adalah untuk memberi sedikit semangat […]

Continue Reading

Sebelum ni TMJ hadiah kan RM200 ribu untuk misi bantuan yang dijalankan oleh Ustaz Ebit Lew. Ustaz Ebit nekad beli lagi 500 tab untuk diedarkan pada pelajar.

Umum sedia maklum bahawa sebelum ini pendakwah kesayangan ramai, Ustaz Ebit Lew telah menghadap DYMM Tengku Mahkota Johor (TMJ). Dalam pertemuan tersebut, baginda TMJ telah berkenan menghadiahkan RM200,000 bagi misi bantuan yang dijalankan oleh Ebit Lew. Akan edar 500 Tab belajar Oleh hal yang demikian, beliau telah menggunakan sebahagian daripada sumbangan tersebut dengan membeli 500 […]

Continue Reading

Gaya bergurau macam dah lama kenal. Ustaz Ebit Lew bongkar kisah remaja TMJ yang ramai tak tau sehinggakan undang sebak

Baru beberapa hari yang lepas, berita DYAM Mejar Jeneral Tunku Ismail Ibni Sultan Ibrahim,Tunku Mahkota Johor (TMJ) memberi sumbangan kepada pendakwah terkenal, UStaz Ebit Lew bagi membantu golongan asnaf yang memerlukan. Difahamkan baginda menyumbangkan sebanyak RM200k dan mahu menaja pasukan Ustaz Abit Lew untuk tunaikan umrah. Jika dilihat pada laman IG Ebit Lew,dia meluahkan rasa […]

Continue Reading