Lampu berkelip macam cerita seram. Rupanya kerja kucing yang main lampu.

Siapa yang bela kucing tu mesti tahu kan kucing ni macam-macam perangainya. Walaupun pada luaran diorang ni nampak je comel, tapi kadang-kadang apa yang dibuat tu sangat rawak dan kita sendiri pun tak tahu kenapa. Macam yang dikongsi diĀ TiktokĀ @coenh ni, kita dapat lihat orang yang merakam video ini sedang menonton televisyen berseorangan, ketika lampu di […]

Continue Reading

Sebab kan ada kes macam ni negara ni terpaksa kenalkan peraturan baru buat pemilik kucing.

Kucing peliharaan tidak lagi dibenarkan keluar dari pekarangan rumah di dalam kawasan pentadbiran Majlis Perbandaran Knox, timur Melbourne mulai Oktober depan. Sebuah majlis perbandaran di timur bandar raya Melbourne Australia memperkenalkan peraturan melarang kucing peliharaan daripada berkeliaran di luar kediaman pemilik haiwan itu mulai Oktober depan. Majlis Perbandaran Knox itu memperkenalkan peraturan tersebut bagi melindungi […]

Continue Reading

Oyen buat hal lagi. Kali ni telatah Oyen menarik perhatian warganet bila tuannya dedahkan dia selalu tunggu di sinki dapur rumah untuk dibukakan air.

Memelihara haiwan comel ini sememangnya memerlukan seseorang itu menjaganya dengan rapi namun apabila tibanya waktu mandi pasti ramai yang merasa kecewa kerana kebanyakan kucing takut dengan air malah akan lari sepantas mungkin jika ingin dimandikan. Walau bagaimanapun, lain pula kisah seekor kucing berwarna oren ini apabila telatahnya ini menarik perhatian warganet sehingga dikatakan unik. Ini kerana menurut […]

Continue Reading